Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

To save what was destroyed. Picture of the cultural revolution in Chinese cinema of the fifth generation.

Tytuł:
To save what was destroyed. Picture of the cultural revolution in Chinese cinema of the fifth generation.
By ocalić to, co zniszczone. Obraz rewolucji kulturalnej w kinie chińskim reżyserów piątego pokolenia.
Autorzy:
Mckibbin, Kira
Słowa kluczowe:
China, chinese cinematography, chinese cinema, the Fifth Generation of move dircetors, Chen Kaige, Zhang Yimou, Tian Zhuang Zhuang, history of China, traditional culture of China, confucianism, art
Chiny, kinematografia, kino chińskie, Piąta Generacja reżyserów, Chen Kaige, Zhang Yimou, Tian Zhuang Zhuang, Rewolucja Kulturalna, historia Chin, tradycyjna kultura Chin, konfucjanizm, sztuka
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The topic of this dissertation are the movies of the Fifth Generation of Chinese directors. The thesis examines if the movies can be categorized as a modernist or on the contrary as films that rely more on traditional Chinese values and are inspired by works of art done by directors producing before the Maoist era. The thesis shows an analysis of selected movies in the cultural-historical context of China. When talking about any art form one cannot ignore outside factors that influence it. Art has been always and forever will be influenced by many historical and cultural aspects.

Tematem pracy są filmy reżyserów Piątego Pokolenia. Jej celem jest zbadanie czy reprezentują oni ruch modernistyczny w historii kina chińskiego czy może wręcz przeciwnie w próbie powrotu do swoich korzeni nawiązują mocniej do tradycyjnej kultury chińskiej i przedwojennych filmów. Modernizm w rozumieniu zachodnim może nie do końca pasować do opisu tego okresu odrodzenia sztuki filmowej w Chińskiej Republice Ludowej. W pracy przedstawiona jest analiza wybranych przykładów filmowych poprzez osadzenie ich w kontekście historyczno-kulturowym. O sztuce nie ważne czy jest to kinematografia bądź inna forma wyrazu artystycznego nie można mówić jakoby istniała w próżni.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies