Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Widmowe wizje świata po końcu: dystopia – apokalipsa – postapokalipsa w polskich utworach hip-hopowych

W pracy „Widmowe wizje świata po końcu: dystopia – apokalipsa – postapokalipsa w polskich utworach hip-hopowych” autorka dokonuje analizy wybranych tekstów piosenek hip-hopowych, których tematem przewodnim jest szeroko rozumiany Koniec, w kontekście Derridiańskiej koncepcji hauntologie (widmontologii). Wykorzystane przez raperów elementy kreacji światów dystopijnych, apokaliptycznych oraz postapokaliptycznych zostają zderzone z innymi komponentami utworu hip-hopowego, takimi jak muzyka oraz teledysk. Specyficzny asamblaż kulturowy, jakim jest utwór hip-hopowy, staje się okazją do przyjrzenia się zjawisku remiksu z perspektywy zwrotu postmodernistycznego.

In the thesis "Spectral Visions of The End of The World: Dystopia - Apocalypse - Post-Apocalypse in Polish hip-hop songs" author analyzes selected texts of Polish hip-hop songs, whose theme is the broadly understood End, in the context of the Derridian concept of hauntology (hauntologie). The elements of the creation of dystopian, apocalyptic and post-apocalyptic worlds used by rappers are confronted with other components of the hip-hop song, such as music and music video. The specific cultural assemblage which is the hip-hop song becomes an opportunity to look at the phenomenon of a remix from the perspective of postmodernism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies