Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A prototype of a serious game designed to study the impact of virtual assistance on the biophysiological responses of user and his decisions

Tytuł:
A prototype of a serious game designed to study the impact of virtual assistance on the biophysiological responses of user and his decisions
Prototyp gry poważnej do badania wpływu wirtualnego pomocnika na reakcje biofizjologiczne gracza i podejmowane przez niego decyzje
Autorzy:
Adrian, Maciej
Słowa kluczowe:
informatyka afektywna, biofizjologia, HCI
affective computing, biophysiology, HCI
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy przedstawiono projekt wykonanej przez autora gry poważnej, w trakcie której mierzone są reakcje biofizjologiczne gracza. Projekt jest pierwszoosobową grą platformową utrzymaną w stylistyce fantastyki naukowej. Gracz wciela się w rolę ratownika przeprowadzającego akcję ratunkową w kopalni, w którejmiało miejsce trzęsienei ziemi. Dane gracze uzyskane z kanałów EDA i ECG oraz jego odpowiedzi z ankiet wypełnionych w trakcie gry zapisywane są z każdej rozgrywki w formie pliku tekstowego. Gra służy do badania różnic w reakcjach biofizjologicznych graczy, którzy są chwaleni w trakcie gry przez pomocnika tekstowego, oraz tych którzy są krytykowani przez pomocnika tekstowego. Prezentowana praca jest podzielona na część teoretyczną i praktyczną. W pierwszym rozdziale części teoretycznej wyjaśniono czym jest zmienność rytmu zatokowego serca oraz jakie wnioski o badanym można wysnuć na podstawie jego badania. W drugim rozdziale części teoretycznej opisano eksperyment "Pochwała, krytyka a komputery" B.Reevesa i C. Nassa, na bazie którego powstał level design gry.Część praktyczna pracy zawiera opis gry "Ratunek", szczegóły implementacyjne programu, rezultaty przeprowadzonych rozgrywek oraz podsumowanie projektu.

This paper presents a project of a serious game made by the author, during which the player's biophysiological reactions are measured. The project is a first-person platform game in theme of science fiction. The player takes the role of a rescuer carrying out a rescue operation in the mine, in which an earthquake took place. Player data obtained from EDA and ECG channels and his responses from surveys completed during the game are saved from each game in the form of a text file. The game is used to study the differences in biophysiological reactions of players who are praised during the game by a text assistant, and those who are criticized by the text assistant. The presented work is divided into theoretical and practical parts. The first chapter of the theoretical part explains what is the heart rate varability and what conclusions about the subject can be drawn based on his examination. The second chapter of the theoretical part describes the experiment "Praise, criticism and computers" by B. Reeves and C. Nass, based on which the level design was created.The practical part of the work contains the description of the game "Rescue", implementation details of the program, the results of the games played and a project summary.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies