Tytuł pozycji:
Nation Branding w Katarze i Zjednoczonych Emiratach Arabskich
The subject of this thesis is the development of the nation brand of Qatar and the United Arab Emirates. The aim of the work is to show how the need for economic diversification in both countries influenced the process of building their nation brand, resulting in the creation of the two most recognizable "brands" in the region. The thesis has been divided into three chapters. The first of these focuses on the theory of nation branding, with particular emphasis on the definition of branding and nation branding. In its later part, the popular activities and strategies used in the process of building the nation brand are described. The second chapter is devoted to the description of the process of creating a national brand in the United Arab Emirates, on the example of the two most popular emirates, Dubai and Abu Dhabi. The third and final chapter is devoted to the construction of the national brand of Qatar, showing how a very small country is able to gain world-wide publicity by finding the right niche in the market, which they are able to effectively fill.
Tematem pracy jest rozwój marki narodowej Kataru oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Celem pracy jest ukazanie w jaki sposób potrzeba dywersyfikacji gospodarczej obu krajów wpłynęła na proces budowania ich marki narodowej, w efekcie prowadząc do powstania dwóch najbardziej rozpoznawalnych” brandów” w regionie. Praca została podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy z nich skupia się na teorii brandingu narodowego, ze szczególnym uwzględnieniem definicji brandingu oraz nation brandingu. W późniejszej jego części opisane są popularne działania i strategie wykorzystywane w procesie budowania marki narodowej. Drugi rozdział poświęcony jest opisowi procesu tworzenia marki narodowej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich na przykładzie dwóch najpopularniejszych emiratów czyli Dubaju oraz Abu Zabi. Trzeci i zarazem ostatni rozdział poświęcony jest budowie marki narodowej Kataru, pokazując jak bardzo mały kraj jest w stanie zdobyć światowy rozgłos poprzez znalezienie odpowiedniej niszy na rynku, którą następnie są w stanie skutecznie wypełnić.