Tytuł pozycji:
THE PERCEPTION OF WOMEN IN POLAND OVER THE YEARS AND THE PROBLEM OF STEREOTYPES BEING PRESERVATED NOWADAYS - FROM HOUSEWIVES TO SUCCESSFUL WOMEN. IMAGES OF WOMEN IN COMMERCIAL SPOTS
- Tytuł:
-
THE PERCEPTION OF WOMEN IN POLAND OVER THE YEARS AND THE PROBLEM OF STEREOTYPES BEING PRESERVATED NOWADAYS - FROM HOUSEWIVES TO SUCCESSFUL WOMEN. IMAGES OF WOMEN IN COMMERCIAL SPOTS
Postrzeganie kobiet w Polsce na przestrzeni lat a problematyka utrwalania się stereotypów współcześnie. Od "kury domowej" do "kobiety sukcesu" . Wizerunki kobiet w spotach reklamowych
- Autorzy:
-
Stokowiec, Karolina
- Słowa kluczowe:
-
historia kobiet na ziemiach polskich, historia feminizmu w Polsce, płeć kulturowa kobiet, stereotypizacja wizerunków kobiet, reklama, wpływ reklamy na kształtowanie się stereotypów
the history of women in Poland, the history of feminism in Poland, the cultural gender of women, stereotyping of images of women, advertising, the influence of advertising on the formation of stereotypes
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The topic of work refers to the issue of the perception of women in the Polish private and public space since the 19th century, as well as the influence of deep-rooted stereotyping on their image today. The analysis of this phenomenon was based on popular spots and advertising campaigns available on the Polish market. The first chapter of the work deals with the history of women and feminism in Poland, but also refers to feminism, which was shaped in Western countries. The second chapter is a substantive presentation of what advertising is today and what means determine its power of persuasion. The last chapter, however, is a specific reflection and translation of the theoretical layer on advertising, as well as the history of women in Poland, into images recorded in advertising spots today.
Tematyka pracy odnosi się do kwestii postrzegania kobiet w polskiej przestrzeni prywatnej oraz publicznej, od około XIX wieku, a także wpływu głęboko zakorzenionej stereotypizacji na ich obraz współcześnie. Analiza tego zjawiska została oparta o popularne spoty oraz kampanie reklamowe dostępne na gruncie polskim. Pierwszy rozdział pracy traktuje o historii kobiet oraz feminizmu na ziemiach polskich, ale także jest odniesieniem do ruchu kobiecego, który kształtował się w krajach zachodnich. Drugi rozdział jest merytorycznym ujęciem, czym współcześnie jest reklama oraz jakie środki decydują o jej sile perswazji. Ostatni rozdział natomiast jest już swoistym odzwierciedleniem i przełożeniem warstwy teoretycznej o reklamie, a także historii kobiet w Polsce na wizerunki utrwalane współcześnie w spotach reklamowych.