Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Zaczarowana Ręka” Gérarda de Nervala - narracja frenetyczna

Tytuł:
„Zaczarowana Ręka” Gérarda de Nervala - narracja frenetyczna
„La Main Enchantée” de Gérard de Nerval - récit frénétique
Gérard de Nerval’s „La Main Enchantée” – the frenetic narration
Autorzy:
Bać, Mikołaj
Słowa kluczowe:
freneticism, novel, Gérard de Nerval, la main enchantée, irony, dark romanticism
frenezja, nowela, Gérard de Nerval, zaczarowana ręka, ironia, czarny romantyzm
frénétisme, nouvelle, Gérard de Nerval, la main enchantée, ironie, romantisme noire
Język:
francuski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The theme of this essay focuses on the analysis of “La Main enchantée” published by Gérard de Nerval in 1832 as an instance of a frenetic narration. Often neglected in collections and studies of Nerval’s works, the aforementioned novel is characterized by the features of the early years of Dark Romanticism. Much of my reflections center around the titled (la main enchantée), the carnival and ironic vision of the reality, as well as the medieval references chiefly present in the narrative.

Celem mojej pracy jest analiza „Zaczarowanej Ręki” Gérarda de Nervala (1832) jako przedstawicielki narracji frenetycznej. Dzieło to, często pomijane w zbiorach i opracowaniach nerwaliańskich, wpisuje się w pierwsze lata prądu literackiego zwanego czarnym romantyzmem. Moje analizy narracji frenetycznej skupiają się na figurze zaczarowanej ręki, karnawałowej i ironicznej wizji świata, jak również na inspiracjach średniowiecznych obecnych w narracji.

L’objectif de mon mémoire consiste en une analyse de ”La Main enchantée” de Gérard de Nerval (1832) en tant que représentante du récit frénétique. Cette œuvre, souvent omise dans des recueils nervaliens, s’inscrit parfaitement dans les premières années du phénomène culturel du romantisme noir. Mes analyses de la frénésie dans l’œuvre se concentrent sur la figure de la main possédée, la vision carnavalesque du monde, la conception ironique du monde et les inspirations médiévales présentes dans la narration.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies