Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Estymacja Czasu w Wirtualnej Rzeczywistości

Tytuł:
Estymacja Czasu w Wirtualnej Rzeczywistości
Time Estimation in Virtual Reality
Autorzy:
Haładus, Bartosz
Słowa kluczowe:
virtual reality, time perception, time estimation, vr, zeitgeber
wirtualna rzeczywistość, estymacja czasu, percepcja czasu, vr, zeitgeber
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In their work, Schatzschneider, Bruder & Steinicke (2016) found out that the speed of the movement of the sun has an impact on subjective time experience when immersed in Virtual Reality (VR) – participants were estimating periods of time to be shorter in variant with no task and the sun moving with natural speed than in the variant with no task and no movement of the sun. Present study contains a partial replication of the original study with a slightly changed method. Results are mostly not compatible with those from Schatzschneider et al. (2016) – the estimation did not significantly vary depending on the difference of speed of the movement of the sun, also no significant differences were observed in the context of difference in time estimation between VR and flat screen (LCD) variants. Effect of cognitive load shortening subjective time experience was replicated.

W swojej pracy Schatzschneider, Bruder & Steinicke (2016) odkryli zależność, według której prędkość ruchu słońca wpływa na subiektywne poczucie czasu podczas zanurzenia w Wirtualnej Rzeczywistości (VR) – uczestnicy badania estymowali odcinki czasu jako trwające krócej w wariancie z brakiem zadania i słońcem poruszającym się z naturalną prędkością niż w wariancie z brakiem zadania i brakiem ruchu słońca.Obecne badanie zawiera częściową replikację badania oryginalnego z nieco zmienioną metodą. Wyniki w większości nie są kompatybilne z wynikami z badania Schatzschneider et al. (2016) – estymacje nie różniły się znacząco w zależności od prędkości ruchu słońca, a także nie zaobserwowano znaczących różnic w estymacjach czasu między wariantami wykorzystującymi VR a wykorzystującymi płaski ekran (LCD). Efekt obciążenia kognitywnego skracającego subiektywne poczucie czasu został zreplikowany.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies