Tytuł pozycji:
Le français informel parmi les apprenants du FLE
- Tytuł:
-
Le français informel parmi les apprenants du FLE
Informal French among FLE (French as a Foreign Language) learners
Francuski język nieformalny wśród studentów uczących się francuskiego jako języka obcego (FLE)
- Autorzy:
-
Tupta, Wiktoria
- Słowa kluczowe:
-
français informel, langue non-standard, FLE, la francophonie
informal French, non-standard language, French as a Foreign Language, Francophony
francuski język nieformalny, język niestandardowy, francuski jako język obcy, frankofonia
- Język:
-
francuski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of my thesis is to demonstrate the importance of informal language and its presence in the teaching of French as a foreign language (FLE). To achieve this goal, the work is divided into 3 parts. Firstly, I analyze the diversity of the French language and styles of expression. This way, I carry out the classification of the registers of language in order to look at the structure of the non-standard language. The second chapter is devoted to the teaching non-academic language in language lessons. Finally, in the last part, I analyze surveys carried out on students participating in Erasmus+ exchange program in French-speaking countries in order to check the need to learn the informal French.
Celem mojej pracy jest wykazanie znaczenia języka nieformalnego oraz jego obecności w nauczaniu języka francuskiego jako obcego. Aby osiągnąć ten zamysł, praca jest podzielona na 3 części. Najpierw, omawiam różnorodność języka francuskiego oraz style wyrażania się w nim. W ten sposób dokonuję klasyfikacji styli językowych, aby następnie przyjrzeć się budowie języka niestandardowego. Z kolei dugi rozdział poświęcony jest kwestii nauczania języka nieakademickiego na lekcjach języka obcego. Wreszcie w ostatniej części, analizuję ankiety przeprowadzone na studentach uczestniczących w wymianie Erasmus+ w krajach francuskojęzycznych, aby potwierdzić potrzebę nauczania języka francuskiego nieformalnego.
L’objectif de mon mémoire consiste à démontrer l’importance de la langue informelle et de sa présence dans l’enseignement du FLE. Pour atteindre ce but, le travail est divisé en 3 parties. Premièrement, je traite de la diversité de la langue française et des styles d’expression. De cette manière, j’effectue le classement des registres pour me pencher sur la structure de la langue non-standard. Le deuxième chapitre est consacré à l’enseignement de la langue non académique en classe de langue. Enfin, dans la dernière partie, j’analyse des enquêtes effectuées sur les étudiants participant au programme d’échange Erasmus+ dans les pays francophones afin de vérifier la nécessité d’apprentissage de la langue française informelle.