Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Image of Donald Trump in weekly opinion magazines “Polityka” and “Newsweek Polska” in 2016

Tytuł:
Image of Donald Trump in weekly opinion magazines “Polityka” and “Newsweek Polska” in 2016
Wizerunek Donalda Trumpa na łamach tygodników "Polityka" oraz "Newsweek Polska" w roku 2016
Autorzy:
Westenholz, Klaudia
Słowa kluczowe:
Donald Trump, Political marketing, Political image, Presidental election in United States
Donald Trump, Marketing polityczny, Wizerunek polityczny, Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych budzą duże zainteresowanie, niejednokrotnie wywołując ogromne emocje. Istnieje przekonanie, że wybory w Stanach Zjednoczonych są ważnym wydarzeniem decydującym o przyszłości całego świata. 8 listopada 2016 roku odbyły się pięćdziesiąte ósme wybory prezydenckie w wyniku których Amerykanie dokonali wyboru czterdziestego piątego prezydenta Stanów Zjednoczonych. O najwyższy urząd w państwie ubiegali się kandydaci dwóch głównych partii politycznych, kandydatka Partii Demokratycznej, była sekretarz stanu, Hilary Clinton, oraz kandydat Partii Republikańskiej, biznesmen oraz osobowość telewizyjna, Donald Trump. Bez wątpienia, była to historyczna kampania wyborcza. Po raz pierwszy kobieta brała udział w wyścigu o fotel prezydenta, a Donald Trump był nowicjuszem bez doświadczenia politycznego niespotykanym dotąd w polityce amerykańskiej. Przebieg wyborów oraz sposób prowadzenia kampanii zostały uznane za różniące się od poprzednich wyborów. Donald Trump niespodziewanie wygrał wybory prezydenckie po tym jak Hilary Clinton wygrywała w sondażach przedwyborczych. Celem niniejszej pracy jest analiza wizerunku Donalda Trumpa wykreowanego przez polskie tygodniki opiniotwórcze w 2016 roku. Praca została opracowana w oparciu o literaturę z zakresu marketingu politycznego oraz dziedzin pokrewnych, informacje i materiały pochodzących z Internetu. Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów i zakończenia. Pierwszy rozdział stanowi ramę teoretyczną pracy. Biorąc pod uwagę złożoność zjawiska, jakim jest marketing polityczny, rozdział został podzielony na trzy tematyczne podrozdziały mające na celu przybliżenie pojęć oraz konceptów, powstania i rozwoju, cech charakterystycznych oraz instrumentów marketingu politycznego. Drugi rozdział jest poświęcony tematyce wizerunku politycznego. W tym rozdziale kładę nacisk na komponenty wizerunku politycznego, jego typy oraz proces jego kształtowania. Trzeci rozdział zajmuje się wizerunkiem politycznym Donalda Trumpa wykreowanym przez polskie tygodniki opinii w 2016 roku. Przedmiotem analizy stały się artykuły z polskich tygodników opinii o największym nakładzie oraz sprzedaży, które prawdopodobnie mają duży wpływ na kształtowanie opinii publicznej.

The presidential election in the United States arouses great interest, often causing great emotions. There is a belief that the elections in the United States is an important event determining the future of the whole world. On November 8, 2016, the fifty-eight presidential election took place, as a result of which the Americans elected the forty-fifth president of the United States. The Democratic Party candidate, former Secretary of State, Hilary Clinton, and Republican Party candidate, businessman and television personality, Donald Trump, applied for the highest office in the state. Without a doubt, it was a historic election campaign. For the first time a woman took part in the race for the chair of the president, and Donald Trump was a novice with no political experience unprecedented in American politics. The course of the election and the way the campaign was conducted were considered to be different from previous elections. Donald Trump unexpectedly won the presidential election after Hilary Clinton won in pre-election polls. The purpose of this thesis is to analyze the image of Donald Trump created by Polish weekly opinion magazines in 2016. The thesis consists of an introduction, three chapters and an ending. The first chapter is the theoretical framework of the thesis. Given the complexity of the phenomenon of political marketing, the chapter has been divided into three thematic sub-chapters aimed at introducing the definitions and concepts, creation and development, characteristics and instruments of political marketing. The second chapter is devoted to the topic of political image. In this chapter I emphasize the components of the political image, its types and the process of creating it. The third chapter deals with the political image of Donald Trump created by Polish weekly opinion magazines in 2016. The subject of the analysis are articles from Polish weekly opinion magazines with the largest circulation and sales, which probably have a big impact on shaping public opinion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies