Tytuł pozycji:
Elektroniczne przyjemności. Muzyka klubowa i jej transformacje festiwalowe
Muzyka elektroniczna klubowa jest stosunkowo młodą, rozwijającą się dziedziną i jednocześnie przez to nieodkrytym do końca polem badawczym, które dzięki różnorodności otwiera wiele możliwości badawczych. Celem poniższej pracy jest przybliżenie muzyki klubowej jako zjawiska kulturowego wraz z właściwymi jej sposobami słuchania i zachowania, a także opis i analiza tego, co dzieje się z tymi sposobami na festiwalach. Zamiast powoływać się tylko i wyłącznie na prace naukowe i książki o danej tematyce, praca odnosi się do autentycznych obserwacji i przeżyć, przez co nabiera wiarygodności.
Electronic club music is a relatively young and developing field. At the same time, it is an under-researched area that, thanks to its diversity, offers many avenues to explore. The purpose of the following work is to introduce club music as a cultural phenomenon. Specifically, it looks at ways of listening to music and accompanying behaviour, as well as, it describes and analyzes what happens at music festivals. Instead of referring to scientific papers and books only, this work also draws on authentic observations and experiences granting empirical richness to the field.