Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gra edukacyjna w środowisku szkolnym. Konstrukcja własnego narzędzia oraz weryfikacja jego skuteczności.

Tytuł:
Gra edukacyjna w środowisku szkolnym. Konstrukcja własnego narzędzia oraz weryfikacja jego skuteczności.
Educational game at school. Designing the tool and verifying its effectiveness.
Autorzy:
Nieć, Justyna
Słowa kluczowe:
gra edukacyjna, alternatywne metody nauczania, gra, serious games, gra planszowa
serious games, game-based learning, educational game, board game, game, active learning
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego badania było stworzenie skutecznego narzędzia edukacyjnego, powstałego w wyniku analizy cech potencjalnych odbiorców gry. Obejmowało ono trzy etapy. W pierwszym dokonano pomiaru poziomu motywacji uczniów do uczenia się, lęku szkolnego, postawy wobec geografii i klasy oraz wiedzy. Na podstawie zebranych wyników, uzyskanych od uczniów szkoły alternatywnej oraz publicznej (78 osób), zaprojektowano grę edukacyjną „Zrozumieć świat” oraz zbadano różnice pomiędzy uwzględnionymi grupami. Nie stwierdzono różnic w zakresie mierzonych zmiennych, z wyjątkiem motywacji do nauki, która była wyższa wśród uczniów szkoły alternatywnej. Zdecydowano się włączyć uczniów tej szkoły do etapu II (badania pilotażowe), a uczniów szkoły publicznej do etapu III (badania eksperymentalne). Wyniki uzyskane w etapie II (9 osób) dotyczące funkcjonowania gry, nie wykazały konieczności wprowadzenia do procedury badawczej poprawek. W etapie III (54 osoby) przeprowadzono weryfikację skuteczności prowadzonych przy użyciu gry oddziaływań edukacyjnych. Określono ją na podstawie porównań efektów dydaktycznych uzyskanych w wyniku stosowanych metod tradycyjnych oraz otrzymanych ankiet ewaluacyjnych. Stwierdzono skuteczność obu metod w nauczaniu wybranego materiału. Gra okazała się jednak być bardziej atrakcyjnym narzędziem zdobywania wiedzy wśród uczniów. Nie wykazano różnic w zakresie postaw uczniów wobec klasy i geografii pomiędzy grupami oraz przed i po prowadzonych oddziaływaniach edukacyjnych.

The aim of the study was to create an educational tool, made as an effect of analise the features of game recipients. It consisted of 3 stages. In the first stage the levels of student’s motivation, axiety, and atitude towards geography, class and knowledge were measured. Taking the results into account, educational game was designed. There were no differences between the range of measured variables except the study motivation, which was higher among the students of alternative school. These students were included into the stage II, whereas, the students from public school took part of stage III. The results obtained in the stage II made it unnecessary to correct the study’s procedure. In the stage III the effectivity of the game was verified. The effectivity of method was confirmed. Though, the game is supposed to be more attractive tool of gaining knowledge than traditional methods.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies