Tytuł pozycji:
Obojętni czy porzuceni? Studium elementów kampanii mających wpływ na uczestnictwo młodych w wyborach europejskich
- Tytuł:
-
Obojętni czy porzuceni? Studium elementów kampanii mających wpływ na uczestnictwo młodych w wyborach europejskich
Indifferent or not campaigned for? A study on which campaign elements can help increase youth voter turnout for the European elections
- Autorzy:
-
Schrover, Nienke
- Słowa kluczowe:
-
European elections, political campaigning, young people, youth, political participation, voter turnout, European studies
wybory europejskie, kampanie wyborcze, młodzi ludzie, młodzież, uczestnictwo w życiu politycznym, frekwencja wyborcza, europeistyka
- Język:
-
angielski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In 2019, among young citizens 16-29 years old eligible to vote for the European elections, an average of 58% stayed away. Research shows that young people vote significantly less often than other age groups and turnout for the European elections is low among young people from all backgrounds. Much is known about why young people don’t vote and ways young people do participate in politics, yet little is known about effective ways to increase youth voter turnout. Campaigning is believed to be one of the most effective ways to improve voter turnout and of particular importance for the European elections. This study provides recommendations on how to more effectively campaign for young people in order to increase youth voter turnout in the future. It answers the question: ‘Which campaign elements can successfully help increase youth voter turnout for the European elections?’ This research consists of desk research looking at campaign advertisements the European Union’s official institutions used for the 2019 European election campaign. Second, the results of a survey conducted among 18-29 years-olds in the Netherland and Poland aimed to get insight in what kinds of campaign elements young people prefer are presented. It is concluded that young people prefer young people representing their age group, concrete proposals, less formal interaction, topics such as education or the environment and positive messages in campaigning. In addition, it is concluded that for the 2019 European election campaign, the European Union has included several elements believed to improve voter turnout among young people. The campaign had a specific focus on young people, incorporated positive messages about the European Union, showed young people representing the age group and encouraged people to persuade others to vote. However, in particular a focus on more concrete proposals and more, less formal, interaction between the European Union and young people are missing. Even though youth voter turnout for the 2019 European elections has increased, improvements in campaigning can still be made to help reach higher levels of turnout among young people.
W 2019 roku spośród młodych obywateli w wieku 16-29 lat, uprawnionych do głosowania w wyborach europejskich 58% zostało w domu. Badania wskazują, że młodzi ludzie głosują rzadziej, niż pozostałe grupy wiekowe i frekwencja w wyborach jest niższa bez względu na grupę społeczną. Wiele wiadomo na temat tego dlaczego młodzi ludzie nie głosują oraz w jaki sposób biorą udział w życiu politycznym, jednak wciąż brak wiedzy na temat efektywnych sposobów podnoszenia frekwencji wśród młodego elektoratu. Prowadzenie kampanii jest uważane za jedną z najbardziej efektywnych metod na zwiększenie frekwencji, co ma szczególne znaczenie w przypadku wyborów europejskich. Badanie dostarcza rekomendacje na temat tego jak prowadzić bardziej efektywne kampanie wśród młodych ludzi, celem zwiększenia frekwencji w wyborach w przyszłości. Przeprowadzone studium stara się odpowiedzieć na pytanie: "które z elementów kampanii mogą skutecznie pomóc w zwiększeniu frekwencji w wyborach europejskich?". Badanie składa się z analizy danych zestawnych kampanii prowadzonych przez organy Unii Europejskiej w wyborach europejskich w 2019 roku, a także analizy ankiety dotyczącej preferencji w zakresie konkretnych elementów kampanii, przeprowadzonej w grupie młodzieży w wieku 18-29 lat w Holandii i w Polsce. Z badań wynika, że młodzi ludzie preferują kampanie prowadzoną przez ludzi z tej samej grupy wiekowej, z konkretnymi postulatami, nieformalną formę komunikacji, tematy związane z edukacją lub ze środowiskiem, a także pozytywny przekaz kampanii. Dodatkowo stwierdzono, że w w kampanii do wyborów europejskich 2019, Unia Europejska wprowadziła szereg elementów uznawanych za potencjalnie mogące wpłynąć na zwiększenie frekwencji wśród młodych. Kampania była nakierowana na młodych ludzi, zawierała pozytywny przekaz o Unii Europejskiej ukazujący młodych ludzi reprezentujących swoją grupę wiekową przekonujących innych do głosowania. Z drugiej strony brakowało akcentów skierowanych w konkretny przekaz, interakcje pomiędzy Unią Europejską a młodymi, a także zbyt formalną formę komunikacji. Pomimo tego, że frekwencja w wyborach europejskich 2019 wzrosła, to działania na rzecz poprawy promocji wyborów mogą być stale prowadzone celem jej zwiększenia wśród młodych.