Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An outline of the PRCs educational policy in times of modernisation with historical background

Tytuł:
An outline of the PRCs educational policy in times of modernisation with historical background
Zarys polityki edukacyjnej ChRL w dobie modernizacji na tle historycznym
Autorzy:
Krella, Magdalena
Słowa kluczowe:
polityka edukacyjna, Deng Xiaoping, edukacja, Dynastia Qing, Mao Zedong, Chiny,
educational policy, Deng Xiaoping, education, Qing dynasty, Mao Zedong, China,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following thesis presents activities in favour of Chinese education, which had a positive and negative impact in the history of the country, as well as changes in education with important historical events initiated by the First Opium War. The educational system in China was not created by one reform or a few changes - it is the result of a long process of implementing and improving the teaching system. The changes to the Chinese education presented in the work were structural, organizational and ideological. The main theme of the thesis is how the political system influenced education under the leadership of various leaders. The first chapter considers key events of the Qing Dynasty and the Republic of China, which have had an impact on the shape of Chinese education. The second chapter focuses on the control of Mao Zedong and his attitude towards educated people and need for education. The last chapter presents events affecting China's opening to the world and the introduction of educational policy. Presenting the process that took place for years before China opened up to the world, gives the opportunity for deeper understanding of the contemporary PRC educational policy, implemented since the time of the outstanding "reform architect" Deng Xiaoping.

W niniejszej pracy przedstawione zostały działania na rzecz chińskiej edukacji, które w historii kraju miał swój pozytywny i negatywny wydźwięk, oraz zmiany zachodzące w edukacji na tle ważnych wydarzeń historycznych zapoczątkowanych przez I wojnę opiumową. System edukacyjny w Chinach nie powstał dzięki jednej reformie lub kilku zmianom – jest on wynikiem długiego procesu wdrażania i ulepszania systemu nauczania. Zmiany przedstawionej w pracy chińskiej edukacji miały charakter strukturalny, organizacyjny oraz ideologiczny. Motywem przewodnim rozprawy jest to, jak ustrój polityczny wpływał na edukację pod panowaniem różnych przywódców. W rozdziale pierwszym rozważono kluczowe wydarzenia z czasów dynastii Qing oraz Republiki Chin mające wpływ na kształt chińskiej edukacji. Rozdział drugi skupia się natomiast na panowaniu Mao Zedonga i jego stosunku do inteligencji i potrzeby kształcenia. W ostatnim rozdziale przedstawiono wydarzenia mające wpływ na otwarcie Chin na świat oraz wprowadzenie polityki edukacyjnej. Zaprezentowanie procesu, jaki zachodził przez lata, zanim Chiny otworzyły się na świat, daje możliwość głębszego zrozumienia współczesnej polityki edukacyjnej ChRL, realizowanej od czasów wybitnego „architekta reform” Deng Xiaopinga.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies