Tytuł pozycji:
Custom cooperation standards in standard and virtual organizations
Knowledge of management systems and methods of their implementation, as well as their importance in building customer relationships is the basis of planning activities, which allow bring the expected benefits to the company. The aspect of implementing processes and tasks in a way that can satisfy the client has become very difficult during the globalization period. Increased access to data, limited time and communication through messages trend, creates new challenges for the functioning of the organization.The thesis focuses on topics related to management and its concepts. It discuss process of management different structures with TQM, CRM and Lean Management methods. Also the differences between standard and virtual organizations had been analyzed. Factors that influence client's decision and values were defined to check the importance of them in different organization types. It has been noticed that the organization's virtualization may be the only direction allowing it to continue to meet the growing needs of customers
Znajomość systemów zarządzania oraz metod ich realizacji, a także ich znaczenia w budowaniu relacji z klientem jest podstawą w planowaniu działań mających przynieść przedsiębiorstwu oczekiwane korzyści. Aspekt realizacji procesów i zadań w sposób, który może zaspokoić klienta stał się bardzo trudny w okresie globalizacji. Zwiększony dostęp do danych, ograniczony czas oraz trend komunikacji za pomocą wiadomości stawia nowe wyzwania dla funkcjonowania organizacji.W ramach pracy omówiono tematykę związaną z zarządzaniem i jego koncepcjami, organizacyjno-procesowej struktury zarządzania na przykładzie metod TQM, CRM oraz Lean Management, a następnie przenalizowano różnice pomiędzy standardowymi i wirtualnymi organizacjami. Zdefiniowano czynniki wpływające na decyzję klienta oraz wartości, które mogą być dla niego najważniejsze w ramach placówek medycznych oraz w sklepie internetowym, jako opozycyjne typu organizacji przedsiębiorstwa. Zauważono, że wirtualizacja organizacji może być jedynym kierunkiem pozwalającym na dalsze zaspokajanie rosnących potrzeb klientów.