Tytuł pozycji:
Oddziaływanie konfliktu na skuteczność funkcjonowania zespołu (na przykładzie pracowników restauracji)
The aim of this thesis was to analyze the impact of conflict for efficiency on restaurant's functionality. The study group consisted of restaurant's employers. The data on which this work is based was collected through passive and active observation and direct interviews with restaurant's workers. The notes from interviews and observations were used as a data for analysis. The research method was a case study. The first chapter of the paper includes a theoretical part and a description of key issues that form the subject for this thesis. The second chapter describes an examined company and factors affecting it. In the third chapter, the results of investigation are discussed and summarized. The studies were based on following works: K. Piątek, Komunikacja w konflikcie, D. J. Liberman, Sztuka rozwiązywania konfliktów, K. Adams, G.J. Galanes, Komunikacja w grupach, oraz P. Malinowski, Lider i zespół, Warszawa 2012, P. J. Frost, Toksyczne emocje w pracy. Jak można sobie z nimi radzić.
Celem pracy była analiza oddziaływania konfliktu na skuteczność funkcjonowania restauracji. Badaną grupą byli pracownicy restauracji. Materiał do pracy zebrano przy pomocy takich narzędzi jak: obserwacja nieuczestnicząca oraz uczestnicząca, a także wywiad bezpośredni z pracownikami restauracji. Notatki z wywiadów i obserwacji posłużyły jako materiał do przedstawienia analizy. Jako metodą badawczą wybrano studium przypadku. Pierwszy rozdział zawiera treść teoretyczną oraz opis kluczowych dla pracy zagadnień. Rozdział drugi przedstawia badaną organizację oraz czynniki oddziaływujące na nią. Natomiast rozdział trzeci zawiera omówienie wyników badań oraz podsumowanie. Podczas badań oparto się na literaturze, ze szczególnym uwzględnieniem: K. Piątek, Komunikacja w konflikcie, D. J. Liberman, Sztuka rozwiązywania konfliktów, K. Adams, G.J. Galanes, Komunikacja w grupach, oraz P. Malinowski, Lider i zespół, Warszawa 2012, P. J. Frost, Toksyczne emocje w pracy. Jak można sobie z nimi radzić.