Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Genesis and analysis of the idol phenomenon in China

Tytuł:
Genesis and analysis of the idol phenomenon in China
Geneza i analiza fenomenu idoli w Chinach
Autorzy:
Tuła, Aleksandra
Słowa kluczowe:
idol, phenomenon, China
idol, fenomen, Chiny
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem badań tej pracy jest zjawisko nazywane fenomenem idoli, jakie zaobserwować można w Chinach w latach 2018-2019. Jest to analiza wydarzeń historycznych oraz aktualnych, mająca na celu udowodnienie tezy, iż idol jako specyficzny rodzaj artysty jest pewnego rodzaju produktem, jaki pojawił się w Chinach wskutek wpływów japońskich oraz koreańskich. Nie jest to jednak dokładna kopia systemu, jaki funkcjonuje w sąsiednich krajach, a próba dostosowania zagranicznych wzorców do sytuacji panującej na rynku chińskim. Wydarzenia z ostatnich dwóch lat pokazują, że w czasach obecnych wpływ kultury idoli na społeczeństwo chińskie jest większy niż kiedykolwiek wcześniej i po raz pierwszy w historii Chin można mówić o zjawisku nazywanym „fenomenem idoli”. W pracy zostanie przedstawiona również analiza tego, jak w dniu dzisiejszym wygląda sytuacja na rynku chińskim i czy stan ten prowadzi do stałych zmian w strukturze społeczeństwa chińskiego, czy też jest to tylko krótkotrwałe zjawisko wynikające z wpływów popkultury zagranicznej.

The subject of this study is a phenomenon called the idol phenomenon that can be observed in China in 2018-2019. This is an analysis of historical and current events, aimed at proving the thesis that the idol as a specific type of artist is a kind of product that appeared in China due to Japanese and Korean influences. The events of the last two years show that nowadays the influence of idol culture on Chinese society is greater than ever before and for the first time in the history of China we can speak of a phenomenon called the "idol phenomenon". The paper will also present an analysis of the current situation on the Chinese market and whether this condition leads to constant changes in the structure of Chinese society, or whether it is only a short-term phenomenon resulting from the influence of foreign pop culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies