Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of language in creating public image on the example of the election campaign to the Sejm and the Senate in 2015

Tytuł:
The role of language in creating public image on the example of the election campaign to the Sejm and the Senate in 2015
Hasła kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu w roku 2015. Rola języka w kształtowaniu wizerunku publicznego
Autorzy:
Kurczych, Agnieszka
Słowa kluczowe:
retoryka, komunikacja, kreowanie wizerunku, public relations, hasło wyborcze, slogan wyborczy
rhetoric, communication, image creation, public relations, electoral slogan
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Temat kampanii wyborczej – jak i sama polityka – jest bardzo szeroki. Można mówić o tym, jakich narzędzi używać do przekazywania komunikatów i opis tych mechanizmów nigdy nie będzie wystarczający ze względu na tempo rozwoju społeczeństwa medialnego. W niniejszej pracy została opisana rola języka w kształtowaniu wizerunku publicznego. Polityka jest obszarem, w którym słowo odgrywa znaczącą rolę, a siła komunikacji wykorzystywana jest na wielu płaszczyznach. Praca została podzielona na dwie części: teoretyczną oraz praktyczną. Pierwsza z nich poświęcona jest zagadnieniom związanym z kampanią wyborczą oraz jej powiązaniu z reklamą. Na obu płaszczyznach da się bowiem zauważyć podobne mechanizmy, które pomagają w dotarciu do odbiorcy, a których głównym narzędziem jest język. Aspekt ten został przybliżony w części poświęconej roli hasła wyborczego, w którym badana jest retoryka. W części analitycznej podjęto próbę ukazania, w jaki sposób hasło wyborcze wpływa na kreowanie wizerunku polityka na przykładzie wybranych haseł kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu w 2015 roku.

The topic of the election campaign - as well as the policy in general - is very extensive. We can talk about what tools should be used in communication and a description of them will never be sufficient due to the pace of development of the media society. Master thesis describes the role of language in creating public image. Politics is an area where the word plays a significant role and the power of communication is used on many levels. Master thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The first one is devoted to issues related to the election campaign and its similarity with advertising. On both planes, similar mechanisms can be seen that help reach the recipient, and whose main tool is language. This aspect has been approximated in the part devoted to the role of the electoral slogan in which rhetoric is explored. The analytical part shows how the election slogan influences the image of a politician on the example of selected slogans of the election campaign to the Sejm and the Senate in 2015.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies