Tytuł pozycji:
Obraz migrantów z Ukrainy w polskich mediach
- Tytuł:
-
Obraz migrantów z Ukrainy w polskich mediach
Image of migrants from Ukraine in polish media
- Autorzy:
-
Posyliuzhna, Yuliia
- Słowa kluczowe:
-
wizerunek, Ukraina, Ukraińcy, Polska, polskie, media, migranci, migracja, analiza, badania, ankieta.
image, Ukraine, Ukrainians, Poland, polish, media, migrants, migration, analysis, research, survey.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca magisterska powstała w celu zbadania obrazu migrantów z Ukrainy w polskich mediach. Na podstawie krytycznej analizy dyskursu na przykładzie trzech polskich gazet w pracy został zbadany wizerunek ukraińskich migrantów w mediach polskich. W pracy także zostały przedstawione czynniki, które mają istotny wpływ na wizerunek migrantów z Ukrainy w Polsce na podstawie dwóch ankiet oraz wywiadu, zrealizowanych w trakcie badań. Badania własne wskazują na to, iż stosunek do migrantów z Ukrainy w Polsce oraz ich wizerunek w polskim społeczeństwie, zależy od wzrostu liczby ukraińskich imigrantów w Polsce, informacji podawanych w mediach tradycyjnych i internetowych oraz wielu stereotypów, które funkcjonują w świadomości Polaków oraz są podsycane przez niektóre media.
This Master's thesis was created to examine the image of migrants from Ukraine in Polish media. The image of Ukrainian migrants in Polish media has been studied based on a critical analysis of discourse and using examples of three Polish newspapers.The paper also presents factors, which have a significant impact on the image of migrants from Ukraine in Poland, based on two surveys and an interview carried out during the study. Own research indicates, that the attitude towards migrants from Ukraine in Poland and their image in Polish society depends on increase of the total number of Ukrainian immigrants in Poland, information provided in traditional and online media, and many stereotypes, that exist in minds of Polish people and are additionally fueled by some media.