Tytuł pozycji:
Mediatyzacja kampanii wyborczej w wyborach prezydenckich na Ukrainie w 2019 roku
- Tytuł:
-
Mediatyzacja kampanii wyborczej w wyborach prezydenckich na Ukrainie w 2019 roku
Mediatization of the election campaign in the presidential election in Ukraine in 2019
- Autorzy:
-
Zahrychuk, Tetiana
- Słowa kluczowe:
-
Mediatyzacja, kampania prezydencka, wybory, partia polityczna, sieć społecznościowa, Instagram, Ukraina.
Mediatization, election campaign, elections, political party, social network, Instagram, Ukraine.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this thesis “Mediatization of the election campaign in the presidential election in Ukraine in 2019” is to analyze the mediatization process of the election campaign and to attempt to determine the effectiveness of its conduct in the Instagram social network. The author discusses the influence of the Internet on political discourse, describes the fundamental changes in the conduct of campaigns related to the mediatization process and considers cooperation between the media and political parties. The stages of the shaping of the political system of modern Ukraine are characterized, and the effects of three Ukrainian protests are described: the Granite Revolution, the Orange Revolution and the Revolution of Dignity (Euromaidan).Using the content analysis published in Instagram posts by two main candidates during the election campaign in Ukraine in 2019, the author seeks to answer the following questions: does the candidate's victory in public debate lead to his election victory? To what extent does the campaign's transparency contribute to increasing the level of trust in the candidate? And also, is there a relationship between the candidate's experience on the political scene and the level of trust in him? The final part of the thesis discusses the conclusions of the empirical research carried out in relation to the result of the presidential election.
Celem niniejszej pracy ”Mediatyzacja kampanii wyborczej w wyborach prezydenckich na Ukrainie w 2019 roku” jest analiza procesu mediatyzacji kampanii wyborczej oraz próba określenia skuteczności jej prowadzenia w sieci społecznościowej Instagram. Autorka zastanawia się nad wpływem Internetu na dyskurs polityczny, opisuje zasadnicze zmiany w prowadzeniu kampanii wiążące się z procesem mediatyzacji oraz rozważa współpracę mediów i partii politycznych. Scharakteryzowane zostają etapy kształtowania się systemu politycznego współczesnej Ukrainy, a także opisane zostały skutki trzech ukraińskich protestów: Rewolucji na Granicie, Pomarańczowej Rewolucji i Rewolucji Godności (Euromajdanu). Za pomocą analizy zawartości postów opublikowanych w Instagramie przez dwóch głównych kandydatów w czasie kampanii wyborczej na Ukrainie w 2019 roku autorka poszukuje odpowiedzi na następujące pytania: czy zwycięstwo kandydata w debacie publicznej prowadzi do jego zwycięstwa w wyborach? W jakim stopniu transparentność kampanii przyczynia się do wzrostu poziomu zaufania do kandydata? A także, czy występuje zależność pomiędzy doświadczeniem kandydata na scenie politycznej a poziomem zaufania wobec niego? W końcowej części pracy omówione są wnioski z przeprowadzonych badań empirycznych w odniesieniu do wyniku wyborów prezydenckich.