Tytuł pozycji:
Dzieci w sieci. Odbiorcy nowych nowych mediów
Nowe nowe media posiadają charakter społecznościowy i są współczesną oraz dominującą przestrzenią życia dzieci. Większość dzieci swoje pierwsze minuty w sieci spędza, gdy ma kilka lat, na przykład poprzez oglądanie bajek. Świat medialny jest zarówno szansą, jak i zagrożeniem dla młodych użytkowników.Celem niniejszej pracy jest próba określenia, czy rosnące zainteresowanie dzieci nowymi mediami redukuje tradycyjną komunikację z rówieśnikami, a także, czy korzystanie przez dzieci w coraz większym stopniu z portali społecznościowych jest zdeterminowane obawą przed wykluczeniem wśród rówieśników. Badanie zostało przeprowadzone poprzez ankietę internetową wśród dzieci z klas trzecich, piątych oraz siódmych szkół podstawowych. Rezultatem badań są sformułowane wnioski dotyczące kontaktu dzieci z nowymi mediami a także z rówieśnikami. Przeprowadzone badanie wykazało, że większość uczniów szkoły podstawowej to stali użytkownicy nowych nowych mediów, a ich zainteresowanie nowymi technologiami wzrasta wraz z wiekiem.
New new media have a social character and are the contemporary and dominant space of children's lives. Most children spend their first minutes online when they are a few years old, for example by watching cartoons. The media world is both an opportunity and a threat to young users.The aim of this study is to determine whether children's growing interest in new media reduces traditional communication with peers, and whether children's use of social networking sites is increasingly determined by fear of exclusion among peers. The survey was conducted through an online survey of children from third, fifth and seventh grade primary schools. The result of the research is the conclusions drawn about children's contact with new media as well as with peers. The study showed that the majority of primary school students are regular users of new media and their interest in new technologies increases with age.