Tytuł pozycji:
Building a positive image of the employer on the example of Capgemini
Nowadays, there is a growing competition on the labor market among employers, who are competing for the best employees. A various methods are used by the enterprises, to distinguish oneself from other employers and be the company, which the most talented candidates choose. One of the methods is to build a positive image - employer branding. The activities in the field of creating a positive image of the employer are becoming more and more popular. Business managers see the benefits of a strong, positive image in many areas of the company's operations. In this thesis an attempt was made to show the theoretical issues related to employer branding contained in the literature, as well as the practical application of this concept. In order to verify the employer branding activities undertaken by employers on the Polish labor market, the example of Capgemini was used. The study allowed to familiarize with the tools used by this company to build the image of the employer. The verified activities were assessed in comparison with the actions of two other organizations.
Współcześnie na rynku pracy obserwuje się rosnącą konkurencję pomiędzy pracodawcami, którzy rywalizują o najlepszych pracowników. Przedsiębiorstwa wykorzystują różnorodne metody, aby wyróżnić się spośród innych pracodawców i być firmą, którą wybiorą najbardziej utalentowani kandydaci. Jedną z takich metod jest budowanie pozytywnego wizerunku - employer branding. Działania z zakresu kreowania pozytywnego wizerunku pracodawcy cieszą się coraz większą popularnością. Zarządzający przedsiębiorstwami dostrzegają korzyści, jakie niesie silny, pozytywny wizerunek w wielu dziedzinach działalności firmy. W niniejszej pracy licencjackiej podjęto próbę ukazania ujętych w literaturze teoretycznych zagadnień związanych z employer brandingiem, a także praktycznego zastosowania tej koncepcji. W celu zweryfikowania działań z zakresu employer brandingu podejmowanych przez pracodawców na polskim rynku pracy, posłużono się przykładem firmy Capgemini. Przeprowadzone badanie pozwoliło na zapoznanie się z wykorzystywanymi przez to przedsiębiorstwo narzędziami budującymi wizerunek pracodawcy. Zweryfikowane aktywności oceniono w porównaniu z działaniami dwóch innych organizacji.