Tytuł pozycji:
Proces zakupowy klientów sklepów internetowych.
The scope of this thesis is analysis of customers’ purchase making processes in e-commerce sector. One of the main issues which was elucidated is whether there are meaningful differences between the purchase workflows of independent e-store departments. Moreover, the emphasis was also put on researching how e-store accommodate the ever changing consument's model. Thus, during the analysis of this particular subject matter, the shortcomings of how e-stores appraoch the client as well as future action model are both pinpointed by author. By simulating purchase processes in 6 internet shops divided into two categories: offering commercial brand or professional watches, author has drawn conclusions. Results of presented analysis are supported by interviews conducted within 12 students.
Tematem niniejszej pracy jest analiza procesów zakupowych w sklepach internetowych. Praca jest próbą odpowiedzenia na pytania, czy istnieją różnice we wspieraniu procesów zakupowych pomiędzy wydzielonymi grupami e-sklepów oraz czy e-sklepy odpowiednio wspierają proces zakupowy nowego modelu konsumenta. Ponadto jest próbą wskazania błędów i rekomendacji dla działania e-sklepów. W tym celu zostały przeprowadzone symulacje procesów zakupowych na przykładzie sześciu e-sklepów, które podzielono na dwie kategorie: e-sklepy oferujące zegarki marek komercyjnych i e-sklepy oferujące zegarki marek profesjonalnych. Całość została uzupełniona wywiadami, które przeprowadzono na grupie dwunastu studentów.