Tytuł pozycji:
Employer Branding jako strategia marketingowa współczesnego przedsiębiorstwa.
- Tytuł:
-
Employer Branding jako strategia marketingowa współczesnego przedsiębiorstwa.
Employer branding as a marketing strategy for modern enterprises
- Autorzy:
-
Kulasik, Kinga
- Słowa kluczowe:
-
recruitment, employer branding, branding, candidate, advertisement, employer, company, enterprise, marketing, corporation, labor market, brand campaign, tool, image, organization, employee, job, attractiveness
rekrutacja, employer branding, brandingowe, kandydat, ogłoszenie, pracodawca, firma, przedsiębiorstwo, marketing, korporacja, rynek pracy marka kampani, narzędzie, wizerunek, organizacja, pracownik, praca, atrakcyjność
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the thesis was to present the idea of employer branding as a marketing strategy for modern enterprises. The work consists of two parts, theoretical and a research. The first part contains basic concepts, historical and sociological outline of the issue, assumptions, types, techniques and tools of employer branding. It was also characterised as a tool for building a corporate brand by describing the brand's functions, its elements, benefits of having a strong brand and the differences between the corporate and product brand. In addition, various types of campaigns were presented, including image campaign, employer branding campaign or CSR campaign. In this part, there is also a description of an important tool for creating the image of the organization, which is recruitment marketing. In the research part, the subject of which was to identify the elements that determine the attractiveness of the employer in the eyes of students, a description of the purpose, methods and techniques of the study were included. The focus was put on a detailed analysis of the conducted research. At the end, there were presented conclusions from the analyzed studies and recommendations for employers who want to improve their image in the eyes of potential candidates.
Celem niniejszej pracy dyplomowej było przedstawienie idei employer brandingu jako strategii marketingowej współczesnych przedsiębiorstw. Praca składa się z dwóch części, teoretycznej i badawczej. W pierwszej części zostały zawarte podstawowe pojęcia, zarys historyczny i socjologiczny zagadnienia, założenia, rodzaje, techniki oraz narzędzia stosowania employer brandingu. Scharakteryzowano go również jako narzędzie budowania marki korporacyjnej opisując funkcje marki, jej elementy, korzyści wynikające z posiadania silnej marki oraz różnice pomiędzy marką korporacyjną a produktową. Dodatkowo, zostały przedstawione różne rodzaje kampanii, m.in. wizerunkowe, employer brandingowe czy CSR. W tej części nie mogło również zabraknąć opisu istotnego narzędzia kreowania wizerunku organizacji jakim jest marketing rekrutacyjny. W części badawczej, której tematem było wskazanie elementów, które określają atrakcyjność pracodawcy w oczach studentów, zawarto opis celu, metody oraz techniki badania oraz skupiono się na szczegółowej analizie przeprowadzanych badań. Na zakończenie zaprezentowano wnioski z analizowanych badań i rekomendacje dla pracodawców chcących poprawić swój wizerunek w oczach potencjalnych kandydatów.