Tytuł pozycji:
Creating the image of a sports club on the example of Wisła Kraków SA
(2020). Kreowanie wizerunku klubu sportowego na przykładzie Wisły Kraków SA.Praca magisterska pod kierunkiem dr hab. Jaremy Batorskiego, Prof. UJ, Kraków;INSTYTUT PRZEDSIĘBIORCZOŚCI, 94 s., 68 poz. bibl., 5 tabel, 18 rysunków.Dla efektywnego rozwoju klubu sportowego konieczne jest przedstawienie jego pozytywnego wizerunku. Wszelkie niekorzystne zjawiska wizerunkowe mają negatywny wpływ na dotarcie do kibiców oraz działalność statutową klubu. Kreowanie wizerunku klubu sportowego to duże wyzwanie wymagające poświęcenia czasu i zaangażowania wykwalifikowanego personelu.Celem pracy magisterskiej jest przedstawienie sposobów kreowania pozytywnego wizerunku przez klub sportowy na przykładzie Wisły Kraków. Realizując cel badawczy, wzięto pod uwagę: zarządzanie i obecny wizerunek klubu, działania marketingowe podjęte przez Wisłę Kraków, aktywność klubu w mediach społecznościowych oraz zarządzanie sytuacjami kryzysowymi na przykładzie 2019 roku. Dostępne dokumenty źródłowe ukazały działania podjęte przez klub w celu poprawy swojego wizerunku. Wszystkie te działania były odpowiednio przemyślane i zaplanowane, a ich efektem okazała się znacząca poprawa wizerunku oraz postrzegania Wisły Kraków przez środowisko.
(2020). Creating the image of a sports club on the example of Wisła Kraków SA.Master’s thesis under the supervision of dr hab. Jarema Batorski, Prof. UJ, Krakow:INSTITUTE OF ENTREPRENEURSHIP, 94 pages, 68 library references, 5 tables, 18 drawingsFor achieving effective development of a sport club, it is crucial to present its positive image. Any unfavourable aspects of a club’s image will have a negative impact on reaching fans and on the club’s intended activities. Creating the right image is a challenging and time consuming effort which requires commitment of qualified personnel. The aim of this thesis is to explore different ways of creating a positive image for sports clubs using Wisła Kraków as an example. The research presented in this thesis has taken the following aspects into account: management and the existing image of the club, marketing strategies undertaken by Wisła Kraków, its presence and activity in social media, and handling of crisis situations taking 2019 as an example. Available source documents show activities undertaken by the club in improving its image. It is evident that all these activities were well thought out and planned, leading to significant improvements in how Wisła Kraków is perceived by the public and sports supporters.