Tytuł pozycji:
Ocena skuteczności narzędzi motywowania w opinii pracowników przedsiębiorstwa X
- Tytuł:
-
Ocena skuteczności narzędzi motywowania w opinii pracowników przedsiębiorstwa X
Assessment of the effectiveness of motivational instrumentality in the opinion of the employees of the X company
- Autorzy:
-
Kuc, Aleksandra
- Słowa kluczowe:
-
motywacja, motywowanie pracowników, narzędzia motywacyjne, system motywacji, demotywacja,
motivation, motivating employees, motivational instrumentality, motivation system, demotivation
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem niniejszej pracy jest ocena skuteczności narzędzi motywowania w opinii pracowników przedsiębiorstwa X. Celem opracowania jest analiza i ocena systemu motywacji, narzędzi motywowania w ujęciu teoretycznym i empirycznym. Część teoretyczna identyfikuje istotę oraz znaczenie motywacji i motywowania, przedstawia wybrane teorie, modele i rodzaje motywacji stosowane w organizacji. W pracy scharakteryzowano również system motywacyjny, przedstawiono strukturę narzędzi motywowania pracowników: materialnych płacowych, materialnych pozapłacowych, narzędzi niematerialnych oraz dokonano klasyfikacji czynników demotywujących pracowników. Część empiryczna przedstawia ocenę skuteczności motywowania w ocenie pracowników w badanym przedsiębiorstwie na podstawie kwestionariusza ankietowego. Analiza materiału badawczego umożliwiła sformułowanie wniosku, że najskuteczniejszymi narzędziami w badanym przedsiębiorstwie okazały się narzędzia niematerialne takie jak: przyjazna atmosfera w pracy oraz możliwość rozwoju zawodowego i samorealizacji.
The subject of this thesis is the assessment of the effectiveness of motivational instrumentality in the opinion of the employees of the X company. The aim of the study is to analyse and evaluate the system of motivation, motivating tools in a theoretical and empirical perspective. The theoretical part identifies the essence and meaning of motivation and motivating, presents selected theories, models and types of motivation used in the organization. The thesis also describes the motivational system, presents the structure of employee motivation instrumentality: material monetary, material nonmonetary, immaterial instrumentality and classifies factors that demotivate employees. The empirical part presents the evaluation of the effectiveness of motivating in the assessment of employees in the surveyed company based on a questionnaire. The analysis of the research material allowed to formulate a conclusion that the most effective tools in the surveyed company turned out to be immaterial instrumentality such as: friendly atmosphere at work and the possibility of professional development and self-fulfilment.