Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A culture of transparency on the Internet? Redefinition of privacy and intimacy on Instagram.

Tytuł:
A culture of transparency on the Internet? Redefinition of privacy and intimacy on Instagram.
Kultura transparencji w Internecie? Redefinicja prywatności i intymności na Instagramie
Autorzy:
Żarska, Karolina
Słowa kluczowe:
transparency, the culture of transparency, media exhibitionism, media warriorism, Instagram, social media, culture of narcissism, mediatisation
transparencja, kultura transparencji, medialny ekshibicjonizm, medialny wojeryzm, Instagram, media społecznościowe, kultura narcyzmu, mediatyzacja,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The theoretical part of the work concerns media and related social phenomena. The first chapters describe the creation of the Internet and the history of Instagram. They also focus on such phenomena as mediatisation or the culture of narcissism. Media exhibitionism and media warriorism as phenomena associated with the culture of transparency are also described. Transparency itself, in the context of the topic of the work, is understood as a phenomenon that makes certain spheres of private life cease to be private, and what was once intended for friends and family becomes a spectacle available to the general public. That is why Instagram, where people show so much of their private life, has become a subject of research.

Głównym tematem pracy jest odpowiedź na pytanie, czy w dzisiejszym świecie, w medium społecznościowym jakim jest Instagram, istnieje jeszcze granica prywatności. W związku z tym, na użytek pracy, przeprowadzono badania ankietowe w grupie 602 osób. Przeprowadzono również 3 wywiady, które pomogły lepiej zbadać temat. Część teoretyczna pracy dotyczy mediów i związanych z nimi zjawisk społecznych. W pierwszych rozdziałach opisano powstawanie Internetu oraz historię Instagramu. Skupiono się także na takich zjawiskach celebrytyzacja, mediatyzacja, czy kultura narcyzmu. Opisano także medialny ekshibicjonizm i medialny wojeryzm jako zjawiska współtowarzyszące kulturze transparencji. Sama transparencja, w kontekście tematu pracy rozumiana jest jako zjawisko sprawiające, że pewne sfery życia prywatnego przestają być prywatne, a to co kiedyś przeznaczone dla przyjaciół i rodziny staje się widowiskiem dostępnym dla szerokiej publiczności. Dlatego też to właśnie Instagram, na którym ludzie pokazują tak wiele swojego prywatnego życia, stał się podmiotem badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies