Tytuł pozycji:
The development strategy of a company based on LOT Polish Airlines
The purpose of this work is to diagnose, analyze and evaluate a development strategy based on the example of LOT Polish Airlines. The whole work consists of three parts. The first chapter presents the essence of the concept of strategy, its genesis, classification and significance in the company's development. The second chapter shows the characteristics of the passenger aviation market. Chapter three is a description of LOT, an analysis and assessment of its development strategy. The work was based on literature research in the field of strategic management and the concept of development strategy, industry portals of the aviation market, data from statistical offices and reports of renowned institutions and offices and the website of LOT.
Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie diagnozy, analizy i oceny strategii rozwoju na przykładzie Polskich Linii Lotniczych LOT. Całość pracy składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia istotę pojęcia strategii, jej genezę, klasyfikację oraz znaczenie w rozwoju firmy. Rozdział drugi ukazuje charakterystykę pasażerskiego rynku lotniczego. Rozdział trzeci stanowi opis firmy LOT, analizę i ocenę jej strategii rozwoju. Praca powstała w oparciu o badania literaturowe z dziedziny zarządzania strategicznego oraz pojęcia strategii rozwoju, portale branżowe rynku lotniczego, dane z urzędów statystycznych i raporty renomowanych instytucji i urzędów oraz stronę internetową firmy LOT.