Tytuł pozycji:
Strategia kształtowania relacji z otoczeniem na przykładzie przedsiębiorstw internetowych w branży artykułów dla dzieci
The thesis discusses the issue of strategies for forming relations with the environment on the example of Internet enterprises in the field of children’s articles. Polish small brands creating unique products were selected as the research area. The whole work consists of four parts. The first chapter presents the essence and importance of strategy in the functioning of enterprises. The second chapter presents the characteristics of the elements of the microenvironment and macroenvironment of the modern organisation. The third chapter presents the analysis carried out on the basis of own research, is a diagnosis of the role and directions of development of enterprises in the Internet industry. Chapter four presents the diagnosis and ssessment of building relations with the environment of the surveyed companies from the children’s articles industry. The work was based on research literature, internet sources and companies’websites. The thesis is based on publicly available reports and surveys with company owners based on a questionnaire and in-depth interview with one of them. Research has shown that 74% of the respondents have a business strategy.
W pracy omówiono zagadnienie strategii kształtowania relacji z otoczeniem przez przedsiębiorstwa internetowe w branży artykułów dla dzieci. Jako obszar badawczy wybrano polskie, niewielkie marki tworzące unikatowe produkty.Całość pracy składa się z czterech części. Rozdział pierwszy przedstawia istotę i znaczenie strategii w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Rozdział drugi przedstawia charakterystykę elementów mikrootoczenia i makrootoczenia współczesnej organizacji. Rozdział trzeci przedstawia analizę przeprowadzoną w oparciu o badania własne, jest diagnozą roli i kierunków rozwoju przedsiębiorstw w branży internetowej. Rozdział czwarty prezentuję diagnozę i ocenę budowania relacji z otoczeniem badanych przedsiębiorstw z branży artykułów dla dzieci. Praca powstała w oparciu o badania literaturowe, źródła internetowe oraz stronę internetową firm. W pracy oparto się na ogólnie dostępnych raportach, a także przeprowadzono badania ankietowe z właścicielami firm w oparciu o kwestionariusz ankiety oraz wywiad pogłębiony z jednym z nich. Badania wykazały, że strategię swojej działalności posiada aż 74% ankietowanych.