Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diversity management in different types of organizations

Tytuł:
Diversity management in different types of organizations
Zarządzanie różnorodnością w różnego rodzaju organizacjach
Autorzy:
Averyna, Volha
Słowa kluczowe:
DIMENSIONS OF DIVERSITY – DIVERSITY - DIVERSITY MANAGEMENT - MULTICULTURALITY - ORGANIZATION
ORGANIZACJA – RÓŻNORODNOŚĆ – WIELOKULTUROWOŚĆ – WYMIARY RÓŻNORODNOŚCI – ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The globalization of the modern labour market and associated demographic changes have led to an active interest in the subject of diversity management. Today's workplace has become increasingly more representative with diverse teams who need competent diversity management in order to maintain a friendly and tolerant work environment. In order to be able to be sustainable and see the benefits of diversity in the workplace, employees must have sufficient knowledge of the dimensions and practices associated with diversity management.For this reason, the primary objective of this thesis's research survey was to check the existing level of awareness of the respondents regarding the topic of diversity management in different types of organizations. The indirect aim was to explain what benefits an organization receives when implementing Diversity Management and what problems it faces. The research objective was achieved by utilization of the diagnostic test method. In order to obtain the results, a questionnaire was created, in which 106 respondents (84 women and 23 men) from different workplaces and different types of organizations participated.In the theoretical part of the thesis, the interdisciplinary character of a given phenomenon was emphasized and examples of how diversity can work in reality were shown. The theoretical part was built on the basis of scientific publications and expert opinions on diversity management. In the practical section, it was possible to come to conclusions and analyze the answers of the respondents.As a result of the survey, it was noted that the employees of the organization have an insufficient level of knowledge about diversity management. These conclusions were drawn taking into account the fact that the respondents had difficulty in giving the dimensions of diversity and most of them had never participated in training on the subject. The benefits of diversity were also recorded, such as: improving the quality of communication within the company, adapting goods and services to the needs of a larger number of recipients, increasing the effectiveness of implemented projects, etc. The problems reported from the respondents were: difficulties in communication, generational differences. The lack of knowledge about diversity and discrimination were helpful in formulating subsequent recommendations for the management.Recommendations were presented in the conclusions and these are mainly such activities as: organization of staff training and information meetings, creation of regulations with values and proceedings in the organization, sharing knowledge among employees, and officially approving one language for business communication.As a result, it was concluded that it is worthwhile to adapt tools and activities aimed at maintaining diversity to the needs of a specific organization at a given time.The results of the study given in the thesis may contribute to a deepening of the topic and continuing the analysis based on already existing data. The ability to continue the study shows the topicality and great importance of the topic of diversity management in organizations.

Globalizacja współczesnego rynku pracy i zachodzące zmiany demograficzne spowodowały aktywne zainteresowanie tematem zarządzania różnorodnością. Współczesne miejsca pracy coraz częściej reprezentują zróżnicowane zespoły, które dla podtrzymywania przyjaznego środowiska pracy i tolerancji, potrzebują kompetentnego zarządzania różnorodnością. Aby umieć podtrzymywać różnorodność w miejscu pracy i widzieć w niej korzyści, pracownicy muszą posiadać wystarczającą wiedzę na temat wymiarów i praktyk z nią związanych.Dlatego w danej pracy magisterskiej za podstawowy cel badania uznano sprawdzenie istniejącego poziomu świadomości respondentów w zakresie tematu zarządzania różnorodnością w różnego rodzaju organizacjach. Pośrednim celem było wyjaśnienie, jakie korzyści osiąga organizacja wdrażając zarządzanie różnorodnością i z jakimi problemami się ona spotyka. Postawiony cel badawczy był osiągnięty za pomocą wykorzystania metody badania diagnostycznego. Dla otrzymania wyników była utworzona ankieta, w której uczestniczyło 106 respondentów (84 kobiety i 23 mężczyzn) pracujących na różnych stanowiskach pracy w różnego rodzaju organizacjach.W części teoretycznej pracy magisterskiej była podkreślona interdyscyplinarność danego zjawiska i przedstawiono przykłady, jak różnorodność może działać w rzeczywistości. Część teoretyczna została zbudowana na podstawie publikacji naukowych i opinii ekspertów w dziedzinie zarządzania różnorodnością. W części praktycznej udało się dojść do konkretnych wniosków i przeanalizować odpowiedzi respondentów.W wyniku przeprowadzonego badania odnotowano, że pracownicy organizacji posiadają niewystarczający poziom wiedzy na temat zarządzania różnorodnością. Dane wnioski wyciągnięto na podstawie faktu, że respondenci mają problem z podaniem wymiarów różnorodności a większość nigdy nie brało udziału w szkoleniach na ten temat. Również udało się odnotować korzyści płynące z różnorodności takie jak: polepszenie jakości komunikacji wewnątrz firmy, dostosowanie towarów i usług do potrzeb większej ilości odbiorców, wzrost efektywności realizowanych projektów itp. Podane przez respondentów problemy: trudności w komunikacji, różnice pokoleniowe, brak wiedzy na temat różnorodności i dyskryminacja, były pomocne w sformułowaniu rekomendacji dla kadry zarządzającej.Rekomendacje zostały przedstawione we wnioskach i są to przede wszystkim takie działania jak: organizacja szkoleń i spotkań informacyjnych, powstanie regulaminu z wartościami i zasadami postępowania w organizacji, dzielenie się wiedzą między pracownikami i zatwierdzenie oficjalnie jednego języka dla komunikacji biznesowej.W rezultacie wywnioskowano, że przede wszystkim warto dopasowywać narzędzia i działania skierowane na podtrzymywanie różnorodności do zapotrzebowania konkretnej organizacji w danym momencie.Wyniki badania podane w pracy magisterskiej mogą przyczynić się do pogłębienia danego tematu i kontynuowania analiz na podstawie już istniejących danych. Zdolność do kontynuowania danego badania pokazuje aktualność i wielkie znaczenie tematu zarządzania różnorodnością w organizacjach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies