Tytuł pozycji:
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AS A METHOD OF FORMING THE IMAGE ON THE EDUCATIONAL MARKET
The main purpose of this paper was to analyze the impact of the Corporate Social Responsibility on the image of an educational institution. It consists of three chapters in which models and instruments of shaping the image of the enterprise were discussed, the above-mentioned concept was described in theoretical formulation and the process of diagnostic researching in the case study was presented. The formulated thesis was that the implementation of CSR into the company's strategy has an impact on shaping the image on the education market. On the basis of the document research, observation and survey research in the analyzed enterprise, the impact of social responsibility activities on the image of the studied enterprise was assessed.
Celem niniejszej pracy była analiza wpływu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu na wizerunek placówki edukacyjnej. Składa się z trzech rozdziałów, w których omówiono modele i narzędzia kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa, scharakteryzowano ww. koncepcję w ujęciu teoretycznym, a także przedstawiono przebieg badań diagnostycznych w przeprowadzonej analizie przypadku. Wysunięto tezę, że wdrożenie CSR do strategii przedsiębiorstwa ma wpływ na kształtowanie wizerunku na rynku edukacyjnym. Na podstawie badań dokumentów, obserwacji i badań sondażowych w analizowanym przedsiębiorstwie dokonano oceny wpływu działań z zakresu społecznej odpowiedzialności na wizerunek badanego przedsiębiorstwa.