Tytuł pozycji:
Persuasion in television commercials directed at children
W pracy została przeprowadzona analiza literatury przedmiotu na temat reklamy, technik perswazyjnych oraz dzieci jako grupy odbiorców komunikacji marketingowej. Celem badań empirycznych było zidentyfikowanie występowania technik perswazyjnych w reklamach kierowanych do dzieci oraz analiza korelacji typu reklamowanego produktu, przeznaczenia zabawki i stereotypowego użytkownika zabawki ze zróżnicowaniem użytych środków technik perswazji w spotach reklamujących poszczególne produkty. Przeanalizowano 166 telewizyjnych reklam zabawek, emitowanych na kanałach dziecięcych w okresie przedświątecznym w grudniu 2019 roku. Analiza treści reklam wykazała, że czynnikiem najbardziej różnicującym wykorzystanie poszczególnych środków technik perswazyjnych w spotach jest typ zabawki.
The paper presents an analysis of the literature on the subject of advertising, persuasion techniques and a group of recipients of marketing communication, which is the children's segment. The purpose of empirical research was to identify the occurrence of persuasion techniques in advertisements dedicated to children, and to analyze the correlation of the type of advertised product, the purpose of the toy and the stereotypical user of the toy with the diversity of means of persuasion techniques used in spots advertising individual products. 166 television commercials for toys broadcast on children's channels before Christmas 2019 were analyzed. Analysis of the content of advertisements showed that the most differentiating use of individual means of persuasion techniques in spots is the type of toy.