Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Persuasion in television commercials directed at children

Tytuł:
Persuasion in television commercials directed at children
Perswazja w reklamach telewizyjnych skierowanych do dzieci
Autorzy:
Smoleń-Maciaszek, Jagoda
Słowa kluczowe:
reklama telewizyjna, perswazyjność, reklama dziecięca, dziecko jako odbiorca komunikacji marketingowej, rynek zabawek
television advertisement, persuasion, advertisements dedicated to children, child as a recipient of marketing communication, toy market
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy została przeprowadzona analiza literatury przedmiotu na temat reklamy, technik perswazyjnych oraz dzieci jako grupy odbiorców komunikacji marketingowej. Celem badań empirycznych było zidentyfikowanie występowania technik perswazyjnych w reklamach kierowanych do dzieci oraz analiza korelacji typu reklamowanego produktu, przeznaczenia zabawki i stereotypowego użytkownika zabawki ze zróżnicowaniem użytych środków technik perswazji w spotach reklamujących poszczególne produkty. Przeanalizowano 166 telewizyjnych reklam zabawek, emitowanych na kanałach dziecięcych w okresie przedświątecznym w grudniu 2019 roku. Analiza treści reklam wykazała, że czynnikiem najbardziej różnicującym wykorzystanie poszczególnych środków technik perswazyjnych w spotach jest typ zabawki.

The paper presents an analysis of the literature on the subject of advertising, persuasion techniques and a group of recipients of marketing communication, which is the children's segment. The purpose of empirical research was to identify the occurrence of persuasion techniques in advertisements dedicated to children, and to analyze the correlation of the type of advertised product, the purpose of the toy and the stereotypical user of the toy with the diversity of means of persuasion techniques used in spots advertising individual products. 166 television commercials for toys broadcast on children's channels before Christmas 2019 were analyzed. Analysis of the content of advertisements showed that the most differentiating use of individual means of persuasion techniques in spots is the type of toy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies