Tytuł pozycji:
The importance of ecological threads in brand management in social media on the example of Sylveco
Temat pracy dotyczy wątków ekologicznych w zarządzaniu marką w mediach społecznościowych. Celem niniejszej pracy było zbadanie wpływu trendu ekologicznego na zarządzanie marką w mediach społecznościowych oraz analiza sposobów wykorzystania tego trendu w komunikacji z odbiorcami. Analizie poddany został profil na Instagramie polskiej marki kosmetyków naturalnych Sylveco. W pracy wykazano występowanie różnic pomiędzy marką zajmującą się wytwarzaniem produktów naturalnych a marką ekologiczną, które powodują, że Sylveco zalicza się do pierwszej kategorii. Wykorzystując analizę treści wizualnej w pracy przenalizowano wątki ekologiczne występujące na zdjęciach umieszczanych na profilu marki. Badania wykazały jak istotne w przypadku analizowanej marki są wątki ekologiczne w treściach umieszczanych w mediach społecznościowych. Zbadano występowanie najpopularniejszych wątków ekologicznych w zarządzaniu marką, takich jak kolorystyka, minimalizm, nazwa marki nawiązująca do ekologii, motywy botaniczne, ekologiczne opakowania, udział w akcjach proekologicznych, hasła związane z ekologią, nagrody, naturalny wygląd kobiet na zdjęciach oraz certyfikaty. Wykazano także, że spośród analizowanych wątków kolorystyka, minimalizm, nazwa marki oraz motywy botaniczne są najczęściej wykorzystywane przez markę.
The topic of the thesis concerns ecological threads in brand management in social media. The purpose of this M.A. thesis was to examine the impact of the ecological trend on brand management in social media and to analyze how to use this trend in communication with customers. The Instagram profile of the Polish natural cosmetics brand Sylveco was analyzed. The study showed differences between the brand dealing in the production of natural products and the organic brand, which make Sylveco fall into the first category. Using the analysis of visual content at work, ecological themes appearing in the pictures placed on the brand's profile were analyzed. Research has shown how important ecological threads are in the social media content for the analyzed brand. The occurrence of the most popular ecological threads in brand management, such as colors, minimalism, brand name referring to ecology, botanical themes, ecological packaging, participation in ecological actions, ecology-related slogans, awards, natural look of women in photos and certificates were examined. It was also shown that among the analyzed threads, colors, minimalism, brand name and botanical themes are most often used by the brand.