Tytuł pozycji:
Formy komunikacji marketingowej restauratorów z konsumentami
In the catering industry, as in many other industries, you can observe the development of new trends in marketing communication practice. This is due to greater competition, growing customer demand, expansion of new technologies, as well as a faster pace of everyday life. The aim of the thesis is to present the attitude to marketing communication between restaurateurs and consumers, as well as to indicate innovations in the field of marketing communication between restaurateurs and consumers on the basis of empirical research results. The survey method was used to collect data. Thanks to these results, it was established that the most commonly used forms of marketing communication among the respondents were sales promotion, whisper marketing and direct promotion as well as the use of social media. Thus, the goal of empirical research that was related to forms of marketing communication between restaurateurs and consumers was achieved.
W branży gastronomicznej, podobnie jak wielu innych dziedzinach przemysłu można zaobserwować rozwój nowych trendów w praktyce komunikacji marketingowej. Ma to związek z większą konkurencją, rosnącym zapotrzebowaniem klientów, ekspansją nowych technologii, a także szybszym tempem codziennego życia. Celem pracy jest przedstawienie stosunku do form komunikacji marketingowej restauratorów z konsumentami, a także wskazanie innowacji z zakresu komunikacji marketingowej restauratorów z konsumentami na postawie wyników badań empirycznych. Do zebrania danych wykorzystano metodę ankietową. Dzięki tym wynikom udało się ustalić, że najczęściej stosowane formy komunikacji marketingowej wśród badanych to promocja sprzedaży, marketing szeptany oraz promocja bezpośrednia, jak także korzystanie z mediów społecznościowych. Tym samym zrealizowano cel badań empirycznych, jaki odnosił się do form komunikacji marketingowej restauratorów z konsumentami.