Tytuł pozycji:
Czy YouTube może zaadaptować telewizję? Wstępna analiza praktyk nadawczo-odbiorczych
The thesis investigated the process of traditional television sinking and its adoption by YouTube. The following research methods were used: the analysis of law regulation and statistical data of service and television, the comparison of TV channels on YouTube. The quantitative research has been conducted online. It appears that the number of people watching television is falling, and the number of regular YouTube viewers is increasing. During the analysis of the survey results, it was found that respondents use a TV set to watch video content from the service. Besides there is a growing desire for mobility and decline in media trust.
W pracy przeprowadzono badania dotyczące procesu zanikania tradycyjnej telewizji i przenoszenia się jej do YouTube’a. Zastosowano następujące metody badawcze: analizę regulacji prawnych oraz danych statystycznych omawianego serwisu i telewizji, porównanie youtubowych kanałów stacji telewizyjnych. Zostały przeprowadzone badania ilościowe online. Stwierdzono, że gwałtownie spada liczba osób oglądających telewizję, a wzrasta ilość stałych widzów YouTube’a. W trakcie analizy wyników ankiet okazało się, że respondenci używają telewizora do oglądania treści video z serwisu. Oprócz tego zauważono coraz większe dążenie do mobilności i spadek zaufania do tradycyjnych mediów.