Tytuł pozycji:
Application of marketing communications in the operation of company sales representatives on a selected example
Marketing communication constitutes a part of social communications. It is characterized by active participation of consumers and mutual flow of information between the provider and the market. This dissertation undertakes the issues connected with the use of marketing communications in the work of sales representative. Its aim was gaining knowledge on the effectiveness of workshops conducted by company representatives and their efficiency. A survey consisting of two parts was used to acquire this knowledge. The first part examined the relationship of the surveyed person to the application of cosmetics and factors conditioning the purchase. Meanwhile, the purpose of the second part was to examine the feeling after the conducted workshop as well as the effectiveness of this type of communication. The study results have shown that the workshops conducted by an expert are an effective way of contacting the consumers. While using this form of marketing communications the enterprise meets the expectations of consumers and enters into a direct contact with them.
Komunikacja marketingowa stanowi element komunikacji społecznej. Charakteryzuje się aktywnym udziałem konsumentów i obustronnym przebiegiem informacji między oferentem, a rynkiem. Niniejsza praca podejmuje problematykę dotyczącą wykorzystania komunikacji marketingowej w pracy przedstawicieli przedsiębiorstw. Jej celem było zdobycie wiedzy na temat skuteczności warsztatów prowadzonych przez reprezentantów firm oraz efektywności ich działania. W pozyskaniu wiedzy wykorzystany został kwestionariusz, który składał się z dwóch części. Pierwsza z nich badała stosunek osoby ankietowanej do stosowania kosmetyków pielęgnacyjnych oraz czynników warunkujących dokonanie zakupu. Z kolei celem drugiej części było zbadanie odczuć po przeprowadzonych warsztatach, a także efektywności tego rodzaju komunikacji. Wyniki badań ukazały, iż warsztaty przeprowadzone przez specjalistę, są efektywnym sposobem kontaktu z odbiorcami. Za pośrednictwem tej formy komunikacji marketingowej przedsiębiorstwo wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i nawiązuje bezpośredni kontakt z klientami.