Tytuł pozycji:
RAPORTOWANIE ZINTEGROWANE NA PODSTAWIE PRZEDSIĘBIORSTW BRANŻY PALIWOWEJ
The following study aims to introduce the essence of integrated reporting as a method of presenting financial and non-financial results of enterprises in the form of a single document. On the example of reports for 2018 two fuel industry companies compared data presentation methods. The first part discusses the principles of corporate social responsibility and the purpose of integrated reporting. The second part of the work is the characteristics of ORLEN, the third part is the characteristics of LOTOS. The fourth chapter is a comparison of the reports of the two companies mentioned above and their approach to the presentation of specific data based on a uniform standard. The work aims to emphasize the possibility of presenting annual reports in the form of a single document and differences in the manner of their transmission in the companies in question. The determinant of the data contained in such a report are GRI standards, by which companies present results and information on the company's operations in the audited year.
Poniższe opracowanie ma na celu przybliżenie istoty raportowania zintegrowanego jako metody prezentacji wyników finansowych i pozafinansowych przedsiębiorstw w formie jednolitego dokumentu. Na przykładzie raportów za rok 2018 dwóch przedsiębiorstw branży paliwowej porównane zostały sposoby prezentacji danych. W pierwszej części omówione zostały zasady społecznej odpowiedzialności biznesu i cel raportowania zintegrowanego. Druga część pracy to charakterystyka ORLENU, trzecia część to charakterystyka LOTOSU. Czwarty rozdział to porównanie raportów dwóch wymienionych wcześniej przedsiębiorstw i ich podejścia do sposobu prezentacji konkretnych danych w oparciu o jednolity standard. Praca ma celu podkreślenie istnienia możliwości prezentacji rocznych sprawozdań w formie jednolitego dokumentu oraz różnic w sposobie ich przekazu w omawianych spółkach. Wyznacznikiem danych zawieranych w takim raporcie są standardy GRI, za pomocą których firmy prezentują wyniki i informacje na temat działalności przedsiębiorstwa w badanym roku.