Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Challenges of sensory marketing on the example of selected advertisement and individual forms of sales promotion

Tytuł:
Challenges of sensory marketing on the example of selected advertisement and individual forms of sales promotion
Wyzwania marketingu sensorycznego na przykładzie wybranych reklam oraz poszczególnych form promocji uzupełniającej
Autorzy:
Majcher, Natalia
Słowa kluczowe:
SENSORY MARKETING, SENSE EXPRESSION, SENSORY EXPERIENCE, MARKETING STRATEGIES, PROMOTION, ADVERTISEMENT, SALES PROMOTION, SAMPLES, SHOW, DEGUSTATION, BRAND, CUSTOMER, EMOTIONAL BOND
MARKETING SENSORYCZNY, WYRAŻENIE ZMYSŁOWE, DOŚWIADCZENIE ZMYSŁOWE, STRATEGIE MARKETINGOWE, PROMOCJA, REKLAMA, PROMOCJA UZUPEŁNIAJĄCA, PRÓBKI, POKAZ, DEGUSTACJA, MARKA, KLIENT, WIĘŹ EMOCJONALNA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pracę licencjacką poświęcono zagadnieniu marketingu sensorycznego. Celem pracy była teoretyczna analiza tej koncepcji, sprawdzenie technik i mechanizmów działania marketingu sensorycznego w praktyce oraz jego wpływ na decyzje i opinie konsumentów. W części teoretycznej przybliżono pojęcie marketingu sensorycznego oraz pokrewnych definicji, niezbędnych do zrozumienia tejże idei. Objaśniono mechanizmy działania marketingu sensorycznego na każdy z pięciu ludzkich zmysłów, oraz przykładowe strategie, jakimi posługują się wiodące marki, które chcą zaangażować jak największą liczbę zmysłów klientów. Istotną kwestią było przybliżenie teorii promocji, a konkretnie reklamy oraz promocji uzupełniającej. To na polu tych dwóch elementów promocji idea marketingu sensorycznego może być w pełni zrealizowana. Następnie przedstawiono przykładowe strategie wyżej wymienionego zagadnienia w obszarze reklamy oraz promocji uzupełniającej. Badanie ankietowe miało na celu sprawdzenie oddziaływania strategii marketingu sensorycznego w praktyce oraz jego wpływ na klientów. Na końcu przeprowadzono analizę wyników badania, a następnie wnioski oraz interpretację, w której zawarta jest odpowiedź na pytanie badawcze.

Bachelor’s thesis was devoted to problem of sensory marketing. The aim of the study was, except theoretical analysis of this conception, to examine the technique and mechanism of action sensory marketing in practice and its impact on decision and opinion of consumer. In theoretical part was brought idea of sensory marketing and related definitions, which are essential to understand concept of sensory marketing. Mechanism of action sensory marketing was demystified for each of five human senses and sample strategies, which are used by leading brands, which want to involve as much as possible of number of customer’s senses. A major issue was to bring a theory of promotion, specifically advertisement and sales promotion. It is in the territory of these two elements of promotion, to achieve entirely the idea of sensory marketing. Afterwards, sample strategies of sensory marketing was presented in area of advertisement and sales promotion. Survey research was aimed at examine exposure of sensory marketing strategy in fact and its impact on customers. At the end, analysis of the results was conducted, subsequently conclusions and interpretation, in which the answer for the research question is included.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies