Tytuł pozycji:
Soundbranding jako sposób budowania tożsamości i wizerunku marki
- Tytuł:
-
Soundbranding jako sposób budowania tożsamości i wizerunku marki
Soundbranding as a way of building brand identity and image
- Autorzy:
-
Mazurek, Julia
- Słowa kluczowe:
-
soundbranding, sonicbranding, audiobranding, branding, branding sensoryczny, branding emocjonalny, marketing, marka, tożsamość, wizerunek, słuch, zmysły, radio
soundbranding, sonicbranding, audiobranding, branding, sensory branding, emotional branding, marketing, brand, identity, image, audition, senses, radio
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Bachelor’s thesis was devoted to the topic of soundbranding. Soundbranding is a part of sense branding and emotional branding. It enables and describes the way of building brand’s identity and image through the use of sound. Every company or brand has a sound identity and the soundbranding techniques enables the conscious use and manage of it. The aim of the study was to analyze the sound used by brands in the media space and examine the similarities and the differences between the use of soundbranding techniques. Brands that were used as a research material were two polish radio stations - RMF FM as a commercial medium and Program Trzeci Polskiego Radia as a public medium. The commercials issued by them were analyzed too. The analysis of the radio stations’ morning’s broadcasts drove to the conclusions that has proven the hypothesis concerning the different ways of using the same soundbranding techniques in order to build unique brands identities.
Praca licencjacka została poświęcona zagadnieniu soundbrandingu. Soundbranding jest częścią brandingu emocjonalnego i sensorycznego. Umożliwia on i opisuje sposób budowania tożsamości i wizerunki marki oparty na dźwięku. Każda firma ma swój profil dźwiękowy, a techniki soundbrandingowe pozwalają go świadomie zaprojektować i nim zarządzać. Celem pracy była dźwiękowa analiza marek w przestrzeni medialnej oraz zbadanie podobieństw i różnic w wykorzystywaniu metod soundbrandingowych. Marki, które posłużyły jako materiał badawczy w pracy to stacje radiowe RMF FM i Program Trzeci Polskiego Radia oraz reklamy tych stacji. Analiza sposobu prowadzenia porannych audycji tych stacji doprowadziła to wniosków, które potwierdziły hipotezę dotyczącą różnego stopnia wykorzystywania tych samych technik soundbrandingu przez badane stacje radiowe, w celu budowania indywidualnej tożsamości marek.