Tytuł pozycji:
Consumer attitudes towards food private labels retail chains
Praca określa warunki wstępne i kluczowe czynniki wpływające na proces rozwoju prywatnych znaków towarowych przez sieci handlowe. Omówiono specyfikę tworzenia strategii rozwoju prywatnych znaków towarowych, przeanalizowano kwestie rozwoju i zarządzania własnymi znakami towarowymi, oraz korzyści, które wynikają z wdrażania marek własnych dla detalistów, wprowadzając swoje marki na rynek. Zbadano postawy konsumentów w procesie wyboru prywatnych znaków towarowych produktów spożywczych. Z badania wynika, że opinie konsumentów świadczą generalnie o coraz bardziej przychylnym nastawieniu konsumentów do produktów spożywczych marek własnych sieci handlowych.
The work identifies preconditions and key factors influencing the development of private label by retail chains. The specificities of creating private trademark development strategies were discussed, the development and management of own trademarks were examined, and the benefits that come from implementing own brands for retailers when marketing their own brands. The work focuses on building interest in own-brand products. The characteristics of consumer behaviour in the selection process of private labels of food products were examined. The paper discusses the characteristics and conditions of the use of proprietary brand development strategies. The findings of the study show that the answers to all the research questions posed by the author were recovered. The survey shows that consumer opinions are generally more favourable towards the food products of the retail chains ' private labels.