Tytuł pozycji:
The role of empathy in motivating employees on the example of HR Quality
The aim of this work was to discuss the phenomenon of managerial empathy with a special focus on HR Quality. The first three chapters are theoretical chapters containing information on behavioural economics, the process of modelling emotions in economics, theoretical aspects of motivation and the phenomenon of empathy. The last one is the empirical chapter, in which the results of the quantitative study are presented. A survey was conducted among 15 employees of HR Quality employment agencies. The research shows that the empathic manager is focused on looking for innovative solutions. He should have the ability to listen and understand. The team in which the manager shows empathetic qualities is more motivated to work and thus achieves better results at work. The empathic abilities of both the manager and the team members are strongly linked initially to motivation, then company growth, productivity and earnings. It is important to pay attention to the specificity of the workplace - the temporary work agency. Most of the employees have completed studies in the area related to human resources, communication, HR. They are specialists in the industry, aware of the advantages of hard and soft skills.
Celem pracy było omówienie zjawiska empatii menadżera ze szczególnym uwzględnieniem firmy HR Quality. Pierwsze trzy rozdziały są rozdziałami teoretycznymi zawierającymi informacje na temat ekonomii behawioralnej, procesu modelowania emocji w ekonomii, teoretycznymi aspektami motywowania oraz zjawiska empatii. Ostatni jest rozdział empiryczny, w którym zostały zaprezentowane wyniki z badania ilościowego. Została przeprowadzona ankieta wśród 15 pracowników agencji pracy HR Quality. Z badań wynika, że empatyczny menadżer nastawiony jest na szukanie innowacyjnych rozwiązań. Powinien posiadać umiejętności słuchania i zrozumienia. Zespół, w którym menadżer wykazuje cechy empatyczne jest bardziej zmotywowany do pracy, a co za tym idzie osiąga lepsze wyniki w pracy. Zdolności empatyczne zarówno menadżera, jak i pozostałych członków zespołu są silnie powiązane początkowo z motywacją, następnie wzrostem firmy, produktywnością oraz zarobkami. Należy zwrócić uwagę na specyfikę miejsca pracy – agencja pracy tymczasowej. W większości pracownicy posiadają ukończone studia w obszarze związanym z zasobami ludzkimi, komunikacją, HR. Są specjalistami w branży, świadomi zalet umiejętności twardych i miękkich.