Tytuł pozycji:
The image of the Pol'And'Rock festival (Przystanek Woodstock Festival ) on the Internet. Analysis of the content of comments on videos on YouTube carried out using MAXQDA software
- Tytuł:
-
The image of the Pol'And'Rock festival (Przystanek Woodstock Festival ) on the Internet. Analysis of the content of comments on videos on YouTube carried out using MAXQDA software
Wizerunek festiwalu Pol'And'Rock (Przystanek Woodstock) w Internecie. Analiza treści komentarzy pod filmami w serwisie YouTube z wykorzystaniem oprogramowania MAXQDA
- Autorzy:
-
Kościelniak, Adam
- Słowa kluczowe:
-
Key words: mass media, festival, Woodstock, Pol’and’Rock, YouTube, Jurek Owsiak
Kluczowe słowa: media, festiwal, Woodstock, Pol’and’Rock, YouTube, Jurek Owsiak
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem pracy jest analiza wizerunku Festiwalu Pol’and’Rock (daw. PrzystanekWoodstock) w nowych mediach. Rozdział pierwszy skupia się na pojęciu mediów i środkówmasowego przekazu, w tym także portali społecznościowych i serwisów streamingowych.Ukazanie znaczenia tradycji festiwalowej i imprez masowych w dziejach historii ludzkościnadaje dodatkowego znaczenia dla omawianego przedmiotu badań w wymiarzeemocjonalnym. Omówiona została historia pierwowzoru festiwalu Pol’and’Rock, czyliWoodstock Music&Art Fair z 1969 roku. By w pełni przedstawić początki polskiej edycjifestiwalu, została także scharakteryzowana historia jej założycieli – fundacji WielkiejOrkiestry Świątecznej Pomocy i Jurka Owsiaka. Badania zostały przeprowadzone woprogramowaniu analitycznym MAXQDA, które pozwala na obserwacje tendencji i trendówleksykalnych w komentarzach opublikowanych na popularnych portalach społecznościowych.Użyte zostały zapisy audiowizualne najpopularniejszych występów z Przystanku Woodstock– Jolka Jolka Budki Suflera oraz Arahja w wykonaniu zespołu Hey. Oba koncertyzamieszczone są na oficjalnym kanale Festiwalu – KręciołaTV.
The subject of the thesis is the image analysis of the Pol’and'Rock Festival (formerlyPrzystanek Woodstock) in the new media. The first chapter focuses on the concept of mediaand mass media, including social networking and streaming services. Showing thesignificance of festivals and mass events in the history of human kind gives additionalsignificance to the subject of research in the sentimental dimension. Paper presents the historyof the Woodstock Music & Art Fair 1969 – the original. To fully present the beginnings of thePolish edition of the festival, the history of its founders - the foundation of the GreatOrchestra of Christmas Charity and Jurek Owsiak - has also been characterized. The researchwas conducted in the MAXQDA analytical software, which allows observation of lexicaltrends in comments published on popular social networks. Audio-visual recordings of themost popular performances from Przystanek Woodstock - Jolka Jolka Budka Suflera andArahja by Hey were used. Both concerts are posted on the official Festival channel -KręciołaTV.