Tytuł pozycji:
Internet bookselling on the Polish book market
The purpose of the thesis is to discuss the topic related to online bookstores that operate on the Polish book market, as well as to present the publishing process, distribution and promotion of books in the field of online sales. The specificity of online bookstores compared to traditional bookstores was discussed, and the types of bookstores that operate on the Polish book market were presented. The offer proposed by online bookstores and the forms of distribution, information and promotion that they use are presented. An analysis and comparison of online bookstores such as Taniaksiążka.pl, Bonito.pl, Virualo.pl, Empik.com, ŚwiatKbookski.pl were carried out.
Celem pracy jest omówienie tematu związanego z księgarniami internetowymi, jakie funkcjonują na polskim rynku książki, a także przedstawienie procesu wydawniczego, dystrybucji i promocji książek w zakresie sprzedaży internetowej. Omówiono specyfikę działania księgarń internetowych w porównaniu do księgarń tradycyjnych i przedstawiono typy księgarń, jakie działają na polskim rynku książki. Przedstawiono ofertę, jaką proponują księgarnie internetowe oraz formy dystrybucji, informacji i promocji, jakie stosują. Dokonano analizy i porównania księgarni internetowych, takich jak Taniaksiążka.pl, Bonito.pl, Virualo.pl, Empik.com, ŚwiatKsiążki.pl.