Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The FIFA World Cup as a media and marketing event. Analysis based on the example of the 2018 World Cup in Russia

Niniejsza praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym autor przedstawia genezę i rozwój zjawiska jakim na przestrzeni dziejów była piłka nożna. Następnie opisuje jej globalizację i instytucjonalizację, poprzez powstanie organizacji FIFA i pierwsze idee organizacji międzynarodowego turnieju. Ostatni fragment pierwszego rozdziału stanowi ukazanie rozwoju i ewolucji mistrzostw świata w piłce nożnej na przestrzeni dziejów - począwszy od roku 1930, kiedy to turniej miał miejsce po raz pierwszy. Drugi rozdział do przedstawienie cech jakim charakteryzuje się wydarzenie medialne, oraz jego przykłady. Z punktu widzenia niniejszej pracy, najbardziej interesujący jest konkurs. Jego warunki spełnia np. rozgrywany w ramach mundialu mecz piłkarski. Pozostała część rozdziału to wyszczególnienie sposobów przekazu wydarzenia sportowego. Rodzaje ekspresji dziennikarskiej w nim charakteryzowane to: komentarz, relacja i sprawozdanie. Ostatni fragment rozdziału drugiego stanowi rys historyczny w kontekście transmisji wydarzeń sportowych za pośrednictwem radia i telewizji. Rozdział trzeci traktuje o istocie marketingu i jego konotacjach ze sportem. Autor przytacza podstawowe definicje rynkowe jakimi są produkt i konsument, dokonując ich charakterystyki. Wyróżnia także cechy, które charakteryzują wydarzenie medialne. Znajdują się one na dwóch płaszczyznach: materialnej i niematerialnej. W ostatnim rozdziale autor przedstawia założenia metodologiczne badań, pokrótce charakteryzuje Mistrzostwa Świata 2018 pod kątem sportowym, medialnym i marketingowym. Następnie przystępuje do analizy zawartości okładek prasowych trzech dzienników: Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej i Przeglądu Sportowego. Na podstawie obserwacji materiałów telewizyjnych i innych, pozasportowych aspektów turnieju w Rosji dokonuje kwalifikacji przejawów cech wydarzeń medialnych i marketingowych pod założenie. Z przeprowadzonych badań wynika, że mistrzostwa świata w piłce nożnej można zakwalifikować jako wydarzenie medialne i marketingowe.

This work consists of four chapters. In the first, the author presents the origin and development of the phenomenon of football throughout history. Then he describes its globalization and institutionalization, through the establishment of the FIFA organization and the first ideas of organizing an international tournament. The last part of the first chapter shows the development and evolution of the world football championship throughout history - starting from 1930, when the tournament took place for the first time. The second chapter to present the features of a media event and its examples. From the point of view of this work, the competition is the most interesting. His conditions are met by the football match played as part of the World Cup. The rest of the chapter is a list of ways of transmitting a sporting event. Types of journalistic expression characterized in it are: commentary, report and report. The last part of the second chapter is a historical outline in the context of sporting events broadcast via radio and television. The third chapter deals with the essence of marketing and its connotations with sport. The author cites basic market definitions such as product and consumer, characterizing them. It also distinguishes the features that characterize a media event. They are on two levels: material and non-material. In the last chapter, the author presents the methodological assumptions of the research, briefly characterizes the 2018 World Cup in terms of sports, media and marketing. Then he proceeds to analyze the content of the press covers of three dailies: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita and Przegląd Sportowy. Based on observation of television materials and other, non-sport aspects of the tournament in Russia, it qualifies the features of media and marketing events for assumption. Research shows that the football World Cup can be qualified as a media and marketing event.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies