Tytuł pozycji:
Film distribution in Poland from perspective of spectators and box office
Praca magisterska wprowadza do problematyki dystrybucji kinowej. Dystrybucja kinowa to szeroko pojęta problematyka dotycząca przemysłu kinowego, w której łącza się następujące elementy: widz, kino, dystrybucja. Wzajemnie się uzupełniają i napędzają. Praca nad daną problematyką wymaga zagłębienia się i zrozumienia każdego z powyższych elementów.Celem pracy magisterskiej jest zbadanie jak funkcjonuje dystrybucja kinowa w kontekście kin oraz widzów. Widzowie, którzy napędzają popyt, decydują o wyborze filmu na podstawie swoich preferencji odnośnie wyboru filmu i kin. Kina decydują jakie filmy będą wyświetlać oraz jaka jest ich grupa odbiorców. Dystrybucje nabywają prawa do filmów i rozpowszechniają je dalej na rzecz kin.Badanie ma na celu zbadanie zależności pomiędzy frekwencją w kinie a postrzeganiem i preferencjami widzów. Poruszono problemy dotyczące najpopularniejszych filmów w Polsce, czynników wpływające na frekwencję w kinie, rozpoznawalności polskiej kinematografii oraz wpływu dobrobytu na ilość sprzedanych biletów. Do badania wykorzystano ankietę (z użyciem narzędzi Google) oraz statystyk box ofice.
The master`s thesis introduce into the film distribution issues. Cinema distribution is closely connected with Cinema industry. It contains 3 important elements: spectators, cinemas, distribution. They are pushing each other. It is required to acknowledge each elements to understand the problem of the thesis.The aim of the master`s thesis is studying how movie distribution works in context of cinemas and spectators. Selecting movies and cinemas by spectators is based on their preferences. Cinemas consider who is the target and what to show on screens. Distributions buy rights to movies and share it to cinemas.The empirical chapter includes examination between box office and spectator`s preferences. The problems are most popular movies in Poland, factors impact on box office, popularity polish cinematography and connection between prosperity and box office. The survey was taken with questionnaire (Google tools) and box office.