Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emotionalism of politics language based on Jarosław Kaczyńskis camapaign in parliamentary elections in 2019.

Tytuł:
Emotionalism of politics language based on Jarosław Kaczyńskis camapaign in parliamentary elections in 2019.
Emocjonalizacja języka polityki na przykładzie kampanii Jarosława Kaczyńskiego w wyborach parlamentarnych w 2019 r.
Autorzy:
Szlaga, Anna
Słowa kluczowe:
politics language, populism, Jarosław Kaczyński, elections campaign, analyse of campaign materials, rhetoric, emotions and politics
język polityki, populizm , Jarosław Kaczyński, kampania wyborcza, analiza materiałów wyborczych, retoryka, emocje i polityka
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Na współczesny język polityki wpływa wiele czynników. Celem niniejszej pracy jest przeanalizowanieretoryki jednego z najważniejszych polskich polityków Jarosława Kaczyńskiego. Najistotniejszeobserwacje dotyczą populizmu i potoczności, które odgrywają coraz większą rolę w politycznejkomunikacji. Dzięki badaniom dotyczącym języka polityki można określić poziom debaty publicznej,który zmienia się w zależności od okoliczności. Politycy coraz większą wagę przykładają dowzbudzania emocji i konfliktów w społeczeństwie, nie tłumacząc złożoności świata politycznego iekonomicznego. Odwracają tym samym uwagę obywateli od istotnych kwestii politycznych.W pracy opisane zostały najczęściej wykorzystywane metody politycznej agitacji. Przedstawionazostała również polityczna sylwetka przewodniczącego PiS, która została zestawiona z tematamiwzbudzającymi kontrowersje w polskim społeczeństwie. Następnie na podstawie klucza z pierwszegorozdziału przebadane zostały spoty wyborcze PiS oraz przemówienia Jarosława Kaczyńskiego z okresukampanii wyborczej.

Modern language of politics is shaped by many features. The aim of this thesis is to analyse the rhetoric of one of the most important polish politicians, Jarosław Kaczyński. Essential observations pertain populism and colloquialism which are substantial in political communication. Thanks to many studies on the political language it is possible to determine the level of political debate which depends on the circumstances. Politicians pay more and more attention to emotions and conflicts in society without explaining the complexity of economy and politics. This thesis describes the most common methods of political agitation. It also shows the figure of leader of polish Law and Justice party who was correlate with most controversial issues in polish society. Following the key concluded in chapter 1, the author of the thesis analyses spots and speeches given by Jarosław Kaczyński during election campaign in 2019.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies