Tytuł pozycji:
Specyfika biznesu w Chinach
- Tytuł:
-
Specyfika biznesu w Chinach
The characteristics of business in China
- Autorzy:
-
Bernaś, Aleksandra
- Słowa kluczowe:
-
Chiny, biznes, Huawei, Alibaba, guanxi, konfucjanizm, społeczeństwo chińskie, kultura chińska, firmy chińskie, polityka Chin, chiński biznes
China, business, Huawei, Alibaba, guanxi, Confucianism, Chinese society, Chinese culture, Chinese companies, Chinese policy, Chinese business
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following work entitled "The characteristics of business in China" covers several main aspects that directly or indirectly connect with the establishment of own enterprise in China by foreigners. These aspects include: the culture and structure of Chinese society, the relationship between individuals, the current organization of the Chinese government, and aspects of the formal establishment of a company in China. The work aims to present and familiarize the functioning of business in China so that people reading it can easily and legibly extract reliable information about starting their own business in this country. By discussing in detail, the subject of the functioning of Chinese society and the values governing it, you can consider how and whether it affects the establishment of your own company in China. It is similar with the second and third part of the work. The political topics discussed in the second part of this work allow to discuss and deepen knowledge about guanxi and the Chinese government apparatus, it also presents the practical stages of establishing a Chinese enterprise. In the last part of the work, examples of the largest Chinese companies are discussed in detail.
Poniższa praca zatytułowana „Specyfika biznesu w Chinach” obejmuje kilka głównych aspektów, które w sposób pośredni lub bezpośredni łączą się z założeniem własnej działalności w Chinach przez obcokrajowców. Do wspomnianych aspektów zalicza się: kulturę i strukturę społeczeństwa chińskiego, relację między jednostkami osobowymi, obecną organizację rządu chińskiego oraz aspekty formalnego założenie firmy w Chinach. Praca ma na celu przedstawienie oraz przybliżenie funkcjonowania biznesu w Chinach tak, aby osoby czytające ją były w stanie w sposób łatwy i czytelny wydobyć rzetelne informację dotyczące założenie własnej działalności w tym państwie. Poprzez szczegółowe omówienie tematyki funkcjonowania społeczeństwa chińskiego jak i wartości nim kierujących, można rozważać w jaki sposób i czy w ogóle wpływa ono na zakładanie własnej firmy w Chinach. Podobnie jest z drugą i trzecią częścią pracy. Tematyka polityczna poruszana w drugiej części niniejszej pracy pozwala na omówienie i zgłębienie wiedzy na temat guanxi oraz chińskiego aparatu rządowego oraz przedstawia praktyczne etapy założenia chińskiego przedsiębiorstwa Natomiast w ostatniej części pracy omówione zostały szczegółowo przykłady największych chińskich firm.