Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A frozen gesture - elements of non-verbal communication in the statues of Giovanni Lorenzo Bernini

Tytuł:
A frozen gesture - elements of non-verbal communication in the statues of Giovanni Lorenzo Bernini
Gest zamrożony - elementy komunikacji niewerbalnej w statuach dłuta Giovanniego Lorenza Berniniego
Autorzy:
Korzonkiewicz, Marta
Słowa kluczowe:
gest, mimika, rzeźba, emocja, komunikacja niewerbalna
gesture, facial expressions, sculpture, emotion, nonverbal communication
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This thesis aims to analyse the non-verbal elements captured in the sculptures by Giovanni Lorenz Bernini, to emphasize the important role these elements play in presenting the emotions of the characters and the meaning of the work, as well as to emphasize the expressiveness and strong significance of non-verbal communication. The research methodology is divided into two parts. The first one is a survey showing three sculptures and concerns the assessment of the body language, character emotions, as well as the clarity and readability of the message. The second part contains a review, analysis and interpretation of twelve statues of Giovanni Lorenz Bernini and the reflections from literature on sculptures and figures depicted in statues. After summarizing both parts, detailed conclusions were developed, which are presented later in the work.

Niniejsza praca ma na celu analizę elementów pozawerbalnych utrwalonych w rzeźbach autorstwa Giovanniego Lorenza Berniniego, podkreślenie istotnej roli, jaką odgrywają te elementy w przedstawieniu emocji postaci i wymowie dzieła, a także uwypuklenie wyrazistości i silnej wymowy komunikacji niewerbalnej. Metodologia badań składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to ankieta przedstawiająca trzy rzeźby i dotycząca oceny mowy ciała, emocji postaci, a także wyrazistości i czytelności komunikatu. Druga część zawiera przegląd, analizę i interpretację dwunastu posągów Giovanniego Lorenza Berniniego oraz refleksje wyniesione z literatury dotyczącej rzeźb i przedstawionych w statuach postaci. Po podsumowaniu obu części, zostały opracowane szczegółowe wnioski, które są przedstawione w dalszej części pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies