Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fenomen Lil Miqueli. Cyfrowi influencerzy, czyli kreacje tożsamościowe w cyberprzestrzeni

Tytuł:
Fenomen Lil Miqueli. Cyfrowi influencerzy, czyli kreacje tożsamościowe w cyberprzestrzeni
The phenomenon of Lil Miquela. Digital influencers – identity creations in cyberspace
Autorzy:
Gieniec, Weronika
Słowa kluczowe:
influencer, digital influencers, artificial intelligence, cyberspace, identity, image
influencer, cyfrowi influencerzy, sztuczna inteligencja, cyberprzestrzeń, tożsamość, wizerunek
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work presents the phenomenon of digital influencers. It is an ever-evolving phenomenon, arousing interest in the audience due to the mysterious origin of virtual characters and the inability to read the intentions of their existence. In the theoretical part of the work there are described each elements: the concept of Baudrillard’s hyperreality, identity, image creation and artificial intelligence. These theories are intended to fully illustrate this phenomenon and to introduce Lil Miquela’s analysis as an example of a virtual identity creation. The work uses a case study research method. Selected criteria: basic information, creators, appearance, activities and interactions with followers. The purpose of the work, which is to describe, analyze and interpret the individual elements, will allow to draw conclusions regarding to the complexity revealed in the attempt to clarify the idea of the creation of digital influencers. It will also allow to shape the image of human functioning and creating his own identity in the age of the Internet.

Niniejsza praca przedstawia fenomen cyfrowych influencerów. Jest to nieustannie rozwijające się zjawisko, wzbudzające zainteresowanie u odbiorców ze względu na tajemnicze pochodzenie wirtualnych postaci oraz niemożność odczytania intencji ich istnienia. W teoretycznej części pracy zostają opisane elementy dotyczące pojęcia Baudrillardowskiej hiperrzeczywistości, tożsamości, kreowania wizerunku oraz sztucznej inteligencji. Przytoczone teorie mają na celu pełne zobrazowanie zjawiska oraz wprowadzenie do analizy postaci Lil Miqueli jako przykładu kreacji wirtualnej tożsamości. W pracy została wykorzystana metoda badawcza studium przypadku. Zostały przyjęte wybrane kryteria: informacje podstawowe, kreatorzy, wygląd, działalność oraz interakcje z obserwatorami. Cel pracy, jakim jest opis, analiza oraz interpretacja poszczególnych elementów pozwoli wysunąć wnioski dotyczące złożoności ujawniających się w próbie sprecyzowania idei powstania cyfrowych influencerów. Umożliwi również ukształtowanie obrazu funkcjonowania człowieka oraz tworzenia przez niego własnej podmiotowości w dobie Internetu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies