Tytuł pozycji:
Tim Burtons Sleepy Hollow as an example of mock gothic
- Tytuł:
-
Tim Burtons Sleepy Hollow as an example of mock gothic
"Jeździec bez głowy" Tima Burtona jako przykład "mock gothic"
- Autorzy:
-
Gondek, Emilia
- Słowa kluczowe:
-
Tim Burton, Sleepy Hollow, gothic, mock gothic, cinema, Washington Irving, film adaptation
Tim Burton, Jeździec bez głowy, Legenda o Sennej Kotlinie, Washington Irving, adaptacja
- Język:
-
angielski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tim Burton's whole career as a filmmaker with his aesthetically unique visual style over the years gained him loyal fans all around the world. This thesis, in its first chapter, will focus on analysing his biography, paying special attention on extracting particular features from his movies that can be called his own style, and mock gothic. This thesis will later analyse one of his film adaptations, Sleepy Hollow (1999), to point out mock gothic features that can be found in it. The second chapter will be centralized on summarizing both Burton's version and the original one, which inspired him, written by Washington Irving. It will also focus on how Burton took inspirations from old cinema makers, as he wanted to pay them tribute by Sleepy Hollow. The analytical part will discuss the movie by finding particular mock gothic elements in its visual aspects, the plot and portraying the characters.
Ścieżka kariery Tima Burtona jako filmowca razem z jego estetycznie unikatowym wizualnym stylem na przestrzeni lat pozwoliła mu zyskać wiernych fanów na całym świecie. Niniejsza praca w pierwszym rozdziale skupi się na analizie jego biografii, ze zwróceniem szczególnej uwagi na wyodrębnienie poszczególnych elementów, które mogą być określone jego własnym, indywidualnym stylem, i które mieszczą się w definicji pojęcia „mock gothic”, będącego głównym tematem pracy. Praca ta zajmie się dalej analizą jednego z filmów Burtona, adaptacji opowiadania pt. „Jeździec bez głowy”, aby wyszczególnić cechy należące do „mock gothic”. Rozdział drugi będzie skupiony na streszczeniu obu wersji tej historii – filmu Burtona i oryginału opowiadania Washingtona Irvinga. Weźmie pod uwagę również sposób, w jaki Burton w ,,Jeźdźcu bez głowy” oddał hołd klasycznym twórcom kina grozy. Analityczna część będzie skoncentrowana na wyznaczeniu poszczególnych elementów „mock gothic” w aspektach wizualnych filmu, jego fabule i przedstawieniu postaci.