Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wizerunek Chińczyka w propagandowych ilustracjach z czasów wojny chińsko-japońskiej 1937-1945

Tytuł:
Wizerunek Chińczyka w propagandowych ilustracjach z czasów wojny chińsko-japońskiej 1937-1945
The image of a Chinese in the propaganda illustrations from the time of the Second Sino-Japanese War 1937-1945
Autorzy:
Strugała, Nikola
Słowa kluczowe:
20th century, Second Sino-Japanese War, propaganda, art, manhua, the image of a Chinese
XX wiek, wojna chińsko-japońska, propaganda, sztuka, manhua, wizerunek Chińczyka
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Druga wojna chińsko-japońska była jednym z najbrutalniejszych konfliktów zbrojnych XX w. i stanowiła realne zagrożenie dla suwerenności Chin. W kampanię przeciwko Japonii zaangażowali się również artyści. Ich tworzone dla szerokiego grona odbiorców dzieła miały na celu podniesienie morale całego narodu oraz wskazanie obszarów aktywności mogących służyć obronie kraju. Grupą artystów wykorzystującą swoje prace do walki z Japonią byli m.in. twórcy manhua 漫画, nowej formy sztuki ilustratorskiej, odchodzącej od zasad tradycyjnego malarstwa. Tworzone w nowym stylu ilustracje stały się ważnym narzędziem propagandy w wojnie przeciwko najeźdźcy. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie głównych sposobów, w jaki twórcy manhua tworzyli wizerunek kobiety oraz mężczyzny oraz najczęściej spotykanych motywów w propagandowych ilustracjach z okresu drugiej wojny chińsko-japońskiej.

The Second Sino-Japanese War was one of the most brutal armed conflicts of the 20th century and represented a real danger to Chinese sovereignty. The campaign against Japan attracted also artists. Their works intended for the wide audience were aimed at boosting morale of the entire nation and pointing out the activity areas that could be used to defend the country. The group of artists that made use of their works to fight with Japan included, inter alia, the artists of manhua 漫画 which was a new form of illustration art that departed from the principles of traditional painting. The images created in the new style became an important propaganda tool in the war waged against the invader. The objective of this study is to present main ways the manhua artists created the image of a female and male as well as the most common themes used in the propaganda illustrations from the time of the Second Sino-Japanese War.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies